هاتجر چیست و چگونه کار می کند؟

هاتجر چیست و چگونه کار می کند؟

همه چیز در مورد هاتجر


هاتجر Hotjar چیست؟

Hotjar شاید برای شما این سوال به وجود بیاید که هاتجر چیست و چگونه کار می کند؟ یک ابزار مناسب برای تجزیه و تحلیل رفتارها، داده‌ها و بازخوردهای کاربران است که آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به شما کمک کند  از طریق ابزارهایی مانند  Heatmaps ،Session Recordings ،Surveys  و …   به بررسی بازخورد مشتریان خود به طور کامل بپردازید.

بهتر است بدانید که هاتجر مکمل داده ها و بینش هایی است که از محصولات سنتی و ابزارهای تجزیه و تحلیل وب مانند Google Analytics  یا Mixpanel به دست می آورید. این یک  سرویس پیشرو در صنعت  و با استفاده آسان است که بینش تجربه محصول، تجزیه و تحلیل رفتار کاربر و بازخورد مشتری را ترکیب می‌کند تا به شما کمک کند بین آنچه در سایت شما اتفاق می‌افتد و چرایی  آن اتفاق می‌افتد ارتباط برقرار کنید.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه بسیار زیادی داشته باشید این است که هاتجر از سال 2017 دیگر توسط گوگل پشتبانی نشده است و در حال حاضر استفاده از این ابزار برای تمامی افراد بسته شده است و تنها تعدادی کمی از افراد در سال 2022 می‌توانند از این ابزار استفاده نمایند اما تضمنی برای ادامه کار این ابزار وجود ندارد.

هاتجر Hotjar

معرفی ابزار هاتجر Hotjar

هاتجر چه کاربردهایی دارد؟

قبل از اینکه بدانید هاتجر چیست و چگونه کار می کند؟ باید توجه داشته باشید که ابزار هاتجر از ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردا می‌باشد و با اساتفاده از آن می‌توانید اطلاعات بسیار زیادی را از وب سایت خود به دست بیاوردید، از اصلی ترین کاربردهای هاتجر می‌توان به تجزیه و تحلیل رفتار کاربر در وب سایت یا همان ردیابی هوشمندانه کاربر و تصویر کاملی از سفر مشتری خود در وب سایت اشاره کرد.

شما می‌توانید با استفاده از این ابزار هاتجر از طریق تجزیه و تحلیل فرم موثر مناطق مشکل ساز را در وب سایت یا برنامه خود را شناسایی کنید کنید و به بهینه سازی آن بپردازید.

نحوه راه اندازی هاتجر در سایت

به طور کلی راه اندازی هاتجر کار بسیار آسانی است و برای انجام این کار تنها کافیست به انجام پنج مرحله که در ادامه برای شما شرح داده ایم بپردازید، صفحه افزودنی Chrome Analytics هنوز برای برخی از کاربران در سال 2021 کار می کند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که به کار خود ادامه دهد زیرا همانطور که گفته شد از سال 2017 توسط Google به روز رسانی یا پشتیبانی نشده است.

برای راه اندازی این ابزار ابتدا باید  وارد حساب GA خود شوید سپس وارد  حساب Google Analytics  خود شوید و روی نماد Page Analytics در نوار ابزار کروم کلیک کنید، اگر به درستی وارد سیستم شده باشید یک تیک سبز رنگ خواهید دید. بعد از انجام این مراحل وب سایت خود را برای مشاهده داده های کلیک مرور کنید.

به صفحه اصلی وب سایت خود بروید و باید یک پوشش Google Analytics را ببینید که جزئیات بازدید از صفحه نرخ پرش و سایر معیارهای تحلیلی را نشان می دهد؛ روی نماد نمایش حباب کلیک کنید، حباب‌هایی را  خواهید دید که نشان‌دهنده درصد کاربرانی است که روی آن کلیک کرده‌اند، روی نماد رنگ کلیک کنید تا رنگ های حباب را روشن و خاموش کنید.

روی هر حباب در صفحه کلیک کنید و یک کادر تعداد کلیک‌های آن عنصر را نشان می‌دهد، برای مشاهده معیارهای کلیک برای صفحه خاص، به هر صفحه در سایت خود بروید، می‌توانید با کلیک کردن روی ناحیه تاریخ کشویی در نوار همپوشانی بازه زمانی را تغییر دهید. اکنون می توانید یک نقشه کلیکی اولیه رایگان در وب سایت خود مشاهده کنید.

راه اندازی هاتجر در سایت

آموزش راه اندازی هاتجر در سایت

نقشه حرارتی هاتجر چیست؟

به طور کلی برای دانشستن اینکه هاتجر چیست و چگونه کار می کند؟ بهتر است بدانید که نقشه حرارتی یکی از نقشه هایی است که با قرار دادن url آن در سایت خود می‌توانید ابزار هاتجر را برای سایت خود به راحتی ست کنید.

دلایل استفاده از Hotjar

همانطور که اشاره شد این ابزار گوگل یکی از بهترین و پرکاربرد تررین ابزار های تجزیه و تحلیل و مناسب برای سئوکاران می‌باشد زیرا Hotjar به شما کمک می کند تا بازخوردهایی را جمع آوری کنید که رفتار کاربران را به شما توضیح می دهد. به طور کلی این ابزار دارای مزایای دیگری نیز می‌باشد که در ادامه چند مورد از آن را برای شما عزیزان شرح داده ایم:

·          هاتجر یک راه بصری و مستقیم برای درک و همدلی با کاربران شما است.

·         این ابزار به شما کمک می کند تا بازخوردهایی را جمع آوری کنید که رفتار کاربران شما را توضیح می دهد.

·         هاتجر بینش سریع تجربه محصول را بدون منحنی یادگیری شیب دار به شما می دهد.

·         رفتن خرید و نشان دادن ارزش کار با Hotjar کار بسیار آسانی است.

آموزش استفاده از Hotjar

کابردهای هاتجر برای وب سایت

Hotjar چه تفاوتی با Google Analytics دارد؟

 باید توجه داشته باشید هاتجر جایگزینی برای Google Analytics نیست در واقع هاتجر باید به طور ایده آل همراه با یک راه حل تجزیه و تحلیل وب استفاده شود، در حالی که ابزارهای نرم افزار تجزیه و تحلیل وب مانند Google Analytics به شما داده هایی در مورد صفحاتی که کاربران شما بازدید می کنند ارائه می دهند (مثلاً کدام صفحه دارای بالاترین نرخ پرش یا نرخ تبدیل است).

با Hotjar می‌توانید کاربران وب و سایت تلفن همراه خود را با مشاهده نحوه تعامل آن‌ها با صفحات خود و درک اینکه چرا آنها اینگونه رفتار می‌کنند درک کنید. این به شما امکان می دهد تا به سرعت فرصت های بهبود و رشد را در سایت خودشناسایی کنید و از آن‌ها به صورت صحیح استفاده نمایید.

چگونه باید از Hotjar برای درک و بهبود تجربه کاربران استفاده  کرد؟

وقتی صحبت از استفاده از Hotjar در وب‌سایت شما می‌شود، تست‌های کاربردی و تجربه مختلفی وجود دارد که می‌توانید اجرا کنید و نقاط بهبود را شناسایی کنید؛ در ادامه مطلب موارد استفاده اصلی را در مورد تجسم رفتار کاربر و دریافت بازخورد بررسی کرده‌ایم، اما کارهای واقعی که پس از استفاده از هاتجرHotjar  انجام خواهید داد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1.      ضربه ها و کلیک های قبل و بعد از ترفندها را با تجربه کاربری خود مقایسه کنید.

2.      محتوای نادیده گرفته شده را حذف یا دوباره فکر کنید.

3.      کپی صفحه را با همان کلماتی که بازدیدکنندگان شما در بازخوردشان استفاده می کنند، تراز کنید.

4.      ببینید کدام نوع تصویر بهتر عمل می کند.

5.      بدانید که آیا CTA های شما جلب توجه می کند یا خیر.

6.      از مشتریان بپرسید که چه چیزی باعث شده که تقریباً تبدیل نشوند.

7.      نظرات بازخورد رایج را به سؤالات متداول ترجمه کنید.

8.      به مشتریان یا رئیس خود مدرکی ارائه دهید که چه چیزی کار می کند یا نه.

9.      باورهای غلط داخلی و «بهترین شیوه‌ها» را به چالش بکشید.

10.  برای تولید سرنخ های بیشتر فرم ها را تعمیر کنید.

11.  طرح بندی محصول را بر اساس اعتراض بازدیدکنندگان بازسازی کنید.

12.  کپی و عناصر را آزمایش کنید تا بهترین عملکرد را در بالای صفحه پیدا کنید.

13.  درک کنید که چرا صفحات آزمایشی کنترل را شکست نمی دهند.

14.  بیاموزید که چه ویژگی‌ها یا عناصری را در صفحه بالاتر یا پایین‌تر ببرید.

15.  عناصر مزاحم را که باید حذف کنید، کشف کنید.

16.  فیلتر کردن نویز از تست های کاربر غیرمجاز.

17.  قبل از اینکه بازدیدکنندگان صفحه را ترک کنند مستقیماً با آنها صحبت کنید.

18.  با شناسایی فرصت‌های بزرگ، ابتدا محل آزمایش را اولویت‌بندی کنید.

19.  فرصت هایی را برای ایجاد ویژگی های جدید در محصول خود شناسایی کنید.

20.  قبل از ایجاد ویژگی های جدید، فرضیه خود را تأیید کنید.

21.  ایده های جدید تست A/B ایجاد کنید.

22.  نظرات ارزشمند مشتریان را جمع آوری کنید.

23.  UX و PX خود را در وضوح های مختلف صفحه بهبود دهید.

نحوه استفاده از Hotjar

بهبود تجربه کاربران با هاتجر

سوالات متداول هاتجر چیست و چگونه کار می کند؟

هاتجر برای چه مواردی استفاده می شود؟
Hotjar  یک ابزار نقشه برداری است که به کاربران امکان می دهد تا نحوه تعامل کاربران با وب سایت یا برنامه خود را بهتر درک کنند.

آیا راه اندازی Hotjar سخت است؟
به طور کلی راه اندازی هاتجر کار سختی نمی‌شود و تنها نیاز دارد تا برای انجام این کار مراحل به درستی و دقیق انجام دهید.

Hotjar چه داده هایی را جمع آوری می کند؟
کد ردیابی
Hotjar بازدیدکنندگان شما را هنگام بازدید از صفحات مختلف با استفاده از یک کوکی شخص اول ضبط می کند و به شما امکان می دهد کل جلسه را پخش کنید. هاتجر همچنین داده های ضربه زدن به کلید را به جز فیلدهای ورودی در لیست سفید سرکوب می کند.

آیا هاتجر سرعت سایت من را کاهش می دهد؟
اسکریپت
 هاتجر مانند اکثر اسکریپت ها و سایر راه حل های ردیابی، تنها تأثیری حاشیه ای و تقریباً ناچیز بر سرعت و عملکرد سایت شما خواهد داشت و باید توجه داشته باشید که هاتجار روی سئوی شما تاثیری ندارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهپروژه هامحصولاتتماس با ما