تبلیغات در گوگل مپ

آموزش تبلیغات در گوگل مپ


تبلیغات در Google Maps یک راه قدرتمند برای جذب مشتریان است، اگر یک کسب و کار محلی دارید تبلیغات در Maps دسترسی افراد به مکان شما را آسان می کند؛ در ادامه مطلب قصد داریم به نحوه تبلیغات در گوگل مپ بپردازیم.

وقتی صحبت از تبلیغات در گوگل مپ می شود، روش های مختلفی وجود دارد که می توانند در نتایج ارگانیک ظاهر شوند.

آموزش تبلیغات در گوگل مپ

خوشبختانه، کل فرآیند تنظیم تبلیغات و راه اندازی گوگل مپ  نسبتا آسان است و حتی می تواند توسط مبتدیان Google Ads انجام شود، در اینجا مراحل کلیدی وجود دارد که باید برای راه اندازی آنها دنبال کنید.

نحوه تبلیغات در گوگل مپ

صفر تا صد تبلیغات در گوگل مپ

راه اندازی تبلیغات نقشه های گوگل

قبل از تلاش برای راه‌اندازی هر گونه تبلیغات در Google Maps، اولین قدم این است که مطمئن شوید که یک نمایه گوگل برای کسب‌وکار من راه‌اندازی کرده‌اید. بدون آن، به هیچ وجه نمی توانید در نقشه ها ظاهر شوید. و رک و پوست کنده بدون فهرست کسب و کار در سال 2020، شما در معرض دید زیادی قرار خواهید گرفت.

ثبت یک نمایه GMB نسبتاً آسان است، اما ممکن است مدتی طول بکشد تا کد تأیید برسد، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در اسرع وقت آن را درخواست کنید. هنگامی که یک نمایه GMB فعال با تمام جزئیات کسب و کار خود دارید، وقت آن است که برخی از تبلیغات را تنظیم کنید.

اگر قبلاً یک حساب Google Ads ندارید، دوباره برای اجرای تبلیغات به آن نیاز دارید. اگر قبلاً یک حساب کاربری از اجرای تبلیغات در وب سایت خود دارید، دیگر نیازی به ایجاد حساب دیگری نیست. نکته مهم این است که از یک آدرس ایمیل هم برای نمایه GMB و هم برای حساب Google Ads استفاده کنید.

به منظور ایجاد تبلیغات در Google Maps، باید قبلاً برخی از تبلیغات جستجو را اجرا کنید زیرا تبلیغات جستجوی محلی نیاز به استفاده از پسوندهای مکان دارند.

افزودن پسوند مکان

هنگامی که تبلیغات جستجو را تنظیم کردید و آنها را اجرا کردید، اگر روی پانل منوی سمت چپ کلیک کنید و به تبلیغات و برنامه های افزودنی بروید، طیف وسیعی از پسوندهای تبلیغاتی را نشان می دهد.

در این مورد، ما می خواهیم یک پسوند مکان اضافه کنیم که به شما امکان می دهد نمایه Google My Business خود را پیوند دهید. برای شروع اضافه کردن یک برنامه افزودنی محلی جدید، روی منوی برنامه‌های افزودنی و دکمه آبی در بالا با علامت مثبت کلیک کنید.

پسوند مکان

افزودن پسوند مکان گوگل مپ

تنظیم مکان یابی گوگل مپ

هنگامی که برنامه افزودنی موقعیت مکانی را راه اندازی کردید، زمان آن است که مکان یابی خاصی را برای تبلیغات خود تنظیم کنید. برای انجام این کار، باید روی قسمت مکان‌ها در منوی سمت چپ کلیک کنید و سپس روی دایره آبی در بالا کلیک کنید.

سپس باید یک کمپین جستجوی فعال را از لیست انتخاب کنید و منطقه خاصی را که می خواهید هدف قرار دهید وارد کنید. پیشنهاد می‌کنیم همان کدپستی/کد پستی کسب‌وکارتان را هدف قرار دهید و از هدف‌گیری شعاع برای هدف قرار دادن افراد در منطقه استفاده کنید.

حتماً تنظیمات پیشنهادی را برای مناطق نزدیک به کسب و کار خود تنظیم کنید. با انجام این کار، افرادی که به آدرس کسب و کار شما نزدیک هستند، شانس بسیار بیشتری برای دیدن شما در Google Maps خواهند داشت.

هنگامی که تبلیغات شما تأیید و اجرا می شود، همیشه می توانید با فیلتر کردن «نوع» کلیک هایی که دریافت می کنند، نحوه تعامل افراد با تبلیغات محلی شما را بررسی کنید. این کار همه چیز را به جزئیات مکان، کلیک‌های تلفن همراه برای تماس، و تعاملات مسیرهای رانندگی تقسیم می‌کند و به شما ایده می‌دهد که تبلیغات شما چقدر خوب عمل می‌کنند.

با توجه به اینکه Google Maps هر سال کاربران را به بیش از 1.5 میلیارد مقصد راهنمایی می کند، به راحتی می توان فهمید که تبلیغات در Google Maps چقدر می تواند مفید باشد. اگر صاحب یک کسب و کار محلی هستید، پس داشتن نمایه Google My Business برای استفاده از این ترافیک گوگل مپ ضروری است.

روش های تبلغات در Google Maps

همانطور که در متن گفته شد تبلیغات گوگل مپ به روش ها مختلفی همچون تبلیغات نتایج جستجو، پین های تبلیغاتی و تبلیغات در فروشگاه دسته بندی می‌شوند که در ادامه مطلب این روش ها را به طور کامل برای شما عزیزان شرح داده ایم:

تبلیغات Google Maps

روش های تبلیغ در Google Maps

تبلیغات نتایج جستجوی نقشه های گوگل

هنگامی که به یک نتیجه جستجو در یک دستگاه تلفن همراه برای یک کسب و کار در منطقه خود در گوگل مپ نگاه می کنید، نزدیکترین مشاغل را بر اساس موقعیت فیزیکی شما و رتبه بندی آنها برمی گرداند.

اگر می‌خواهید در بالای نتایج این نقشه‌ها در یک منطقه خاص قرار داشته باشید، نقشه‌های گوگل فهرست‌های تبلیغاتی نقشه‌های پولی را ارائه می‌کنند که در آن کسب‌وکارها می‌توانند برای نمایش در بالای صفحه هزینه پرداخت کنند.

این نوع تبلیغات به وضوح به کسب و کارها کمک می کند تا از بقیه متمایز شوند. اگر یک لوله کش محلی هستید و می خواهید در جستجوهای تلفن همراه به همان اندازه قرار بگیرید، این یک راه عالی برای انجام آن است.

پین های تبلیغاتی

پین‌های تبلیغاتی نوع دیگری از فهرست‌بندی آگهی‌های پولی است و راهی عالی برای جلب توجه کاربران هنگام مرور مناطق در برنامه نقشه‌ها. برخلاف تبلیغات نتایج جستجو، این پین‌های پررنگ بدون نیاز به جستجوی کاربر روی نقشه ظاهر می‌شوند.

این برای جلب توجه افرادی که ممکن است لزوماً به دنبال کسب و کار یا خدمات نباشند، اما در حال رانندگی یا پیاده روی از کنار منطقه هستند عالی است. این نه تنها می تواند منجر به افزایش دید، بلکه بازدید بیشتر از فروشگاه شود.

پین تبلیغاتی

بررسی پین تبلیغاتی گوگل مپ

مزایای تبلیغات در گوگل مپ چیست؟

همانطور که احتمالاً از اسکرین شات های بالا می بینید، اجرای تبلیغات در Google Maps یک راه عالی برای افزایش دید و در معرض دید کسب و کار شما است.

با این حال، این احتمال وجود دارد که تبلیغات گوگل مپ تنها استراتژی تبلیغاتی مورد نظر شما نباشد، پس چرا باید تبلیغات Google Maps را بر روی تبلیغات جستجوی Google اجرا کنید؟ خوب، تعدادی از مزایایی که با اجرای تبلیغات نقشه به دست می آورید وجود دارد که نمی توان آنها را در تبلیغات جستجو تکرار کرد.

اولین و واضح ترین مزیت این است که تبلیغات نقشه باعث می شود که کسب و کار شما در مقایسه با رقبای شما از بقیه متمایز شود. اگر شخصی از Google Maps برای مسیرها استفاده می‌کند و اتفاقاً از کنار فروشگاه شما عبور می‌کند، نماد پین تبلیغاتی را می‌بیند که توجه او را جلب می‌کند.

این را با تبلیغات جستجو مقایسه کنید، و کاربر باید به طور خاص چیزی را قبل از نمایش آگهی جستجو کند. با این حال، در تبلیغات نقشه، کاربر فقط باید در منطقه باشد تا تبلیغ فعال شود. این به ویژه برای رستوران ها و فروشگاه های محلی که عمدتاً به ترافیک پیاده برای افزایش فروش متکی هستند مفید است.

یکی دیگر از مزایای تبلیغات در گوگل مپ این است که تبلیغات همچنین کاربران را به اقدام ترغیب می کند. از آنجایی که اکثر افرادی که تبلیغات را مشاهده می‌کنند در تلفن همراه خود جستجو می‌کنند، گوگل کاربران را تشویق می‌کند تا با دکمه‌های لمس برای تماس و ضربه زدن برای مسیرها با تبلیغات درگیر شوند. این به افزایش شانس بازدید کاربر از فروشگاه در حالی که در آن منطقه است کمک زیادی می کند.

تبلیغ در گوگل مپ

فواید تبلیغات گوگل مپ

سوالات متداول نحوه تبلیغات در گوگل مپ

  • چگونه می توانم در گوگل مپ به صورت رایگان تبلیغ کنم؟
    برای ایجاد تبلیغات رایگان در گوگل مپ ابتدا باید افزونه‌های مکان را برای حساب Google Ads خود فعال کنید و سپس فهرست نمایه کسب‌وکار خود را راه‌اندازی یا به‌روزرسانی کنید. اگر هنوز فهرستی ندارید، فهرست نمایه کسب‌وکار خود را تنظیم کنید. بعد از انجام این مراحل از مکان یابی استفاده کنید و بر اساس مکان پیشنهاد دهید و کلمات کلیدی خود را بهینه نمایید.
  • هزینه تبلیغات Google Maps چقدر است؟
    میانگین هزینه هر کلیک در تبلیغات گوگل بین 1 تا 2 دلار در شبکه جستجو است. میانگین هزینه هر کلیک در Display Network کمتر از 1 دلار است. گران ترین کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل و تبلیغات بینگ برای هر کلیک 50 دلار یا بیشتر هزینه دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهپروژه هامحصولاتتماس با ما