هدف جستجو یا search intent به چه معناست؟

هدف جستجو یا search intent

همه چیز در مورد هدف جستجو یا search intent


هدف جستجو چیست؟

هدف جستجو (search intent) اصطلاحی است که برای توصیف هدف جستجوی آنلاین استفاده می شود که گاهی به آن نیت جستجو توسط کاربر نیز می‌گویند، این امر دلیلی است که کاربران یک جستجوی خاص را انجام می دهد. باید توجه داشته باشید که هر کسی که جستجوی آنلاین انجام می دهد امیدوار است اطلاعات موردنظرش را پیدا کند.

در طول سال‌ها، گوگل سخت کار کرده است تا الگوریتم خود را بهبود بخشد تا بتواند search intent افراد را تعیین کند. گوگل می‌خواهد صفحاتی را رتبه‌بندی کند که به بهترین وجه با عبارت جستجویی که شخص استفاده می‌کند، و همچنین هدف جستجو یا همان search intent در پشت عبارت جستجو مناسب است. به همین دلیل است که باید مطمئن شوید که پست یا صفحه شما با هدف جستجوی مخاطبان شما مطابقت دارد.

بررسی هدف جستجو

بررسی نیت جستجوی کاربر

بررسی انواع هدف جستجوی کاربر

چند نوع متمایز از هدف جستجو وجود دارد. ما به چهار مورد از پرکاربردترین آنها خواهیم پرداخت:

search intent اطلاعاتی

بیایید با هدف اطلاعاتی شروع کنیم. جستجوهای زیادی در اینترنت توسط افرادی که به دنبال اطلاعات هستند انجام می شود. این می تواند اطلاعاتی در مورد آب و هوا، اطلاعات در مورد آموزش کودکان، اطلاعات در مورد SEO، شما نام ببرید. افرادی که قصد اطلاعاتی دارند یک سوال خاص دارند یا می خواهند در مورد یک موضوع خاص بیشتر بدانند.

باید بدانید که درک گوگل از قصد بسیار فراتر از نشان دادن نتایجی است که اطلاعاتی در مورد یک اصطلاح خاص ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، می داند که افرادی که به دنبال (سس گوجه فرنگی) هستند، به احتمال زیاد به دنبال دستور العمل ها می‌باشند، نه برای خواندن تاریخچه آشپزی سس. درک می کند که اکثر افرادی که در (عطارد) تایپ می کنند به دنبال سیاره هستند، نه عنصر؛ Google حتی می‌داند که برای برخی از عبارات جستجو، مانند (نحوه ساختن تغذیه پرنده) گنجاندن فیلم‌ها و تصاویر مفید است.

 

search intent اطلاعاتی

جستجوی اطلاعاتی

جستجوی کاربر به قصد ناوبری

نوع دوم هدف جستجو، هدف ناوبری نام دارد. افرادی با این هدف می خواهند از یک وب سایت خاص بازدید کنند. به عنوان مثال، افرادی که به صورت آنلاین برای (Facebook) جستجو می کنند، معمولاً در راه رسیدن به وب سایت فیس بوک هستند. بنابراین شما می خواهید مطمئن شوید که وقتی شخصی نام شرکت شما را به صورت آنلاین جستجو می کند وب سایت شما پیدا می شود.

به خاطر داشته باشید که رتبه بالا برای یک اصطلاح ناوبری عمدتاً مفید است اگر سایت شما سایتی باشد که مردم به دنبال آن هستند. چند سال پیش، ما یک پلاگین گوگل آنالیتیکس داشتیم و برای عبارت (Google Analytics) رتبه خوبی داشتیم. اما این هیچ ترافیکی به سایت ما وارد نکرد. افرادی که به طور خاص برای (Google Analytics) جستجو می‌کردند، به دنبال وب‌سایت Google Analytics بودند و اغلب علاقه‌ای به افزونه ما نداشتند.

جستجو به قصد معامله

سومین نوع search intent، قصد تراکنش است. بسیاری از افراد به صورت آنلاین کالا می خرند و برای یافتن بهترین خرید در وب جستجو می کنند. زمانی که هدفشان خرید چیزی در آن لحظه است، مردم با قصد معامله در حال جستجو هستند. اغلب این بدان معناست که آنها دقیقاً می‌دانند چه چیزی می‌خواهند بخرند و فقط می‌خواهند فوراً به صفحه آن محصول برسند.

هدف جستجو کاربر برای تحقیقات

برخی از افراد قصد خرید در آینده (نزدیک) و استفاده از وب را برای انجام تحقیقات خود دارند. چه ماشین لباسشویی بهتر است؟ کدام افزونه سئو مفیدتر است؟ این افراد همچنین قصد معامله دارند، اما به زمان بیشتری و متقاعد کردن نیاز دارند. این نوع از اهداف جستجو معمولاً اهداف تحقیق تجاری نامیده می شوند.

جستجو تحقیقاتی کاربران

جستجوی کاربر با هدف تحقیقات

چگونه محتوای خود را برای هدف جستجو بهینه کنیم؟

چرا همه اینها را به شما می گوییم؟ زیرا می خواهید مطمئن شوید که صفحه فرود با هدف جستجو مخاطبان شما مطابقت دارد. اگر مردم به دنبال اطلاعات هستند، نمی خواهید صفحه محصول را به آنها نشان دهید. حداقل، نه بلافاصله. احتمالاً آنها را می ترسانید. اما اگر کسی بخواهد محصول شما را بخرد و در یکی از پست‌های طولانی‌تر وبلاگ شما قرار بگیرد، ممکن است آنها را از دست بدهید. در این صورت، شما می خواهید آنها را به فروشگاه خود و صفحه محصول مناسب هدایت کنید.

بهینه سازی صفحات محصول خود برای کلمات کلیدی تجاری ایده خوبی است. به عنوان مثال، اگر ویتامین های سگ را می فروشید، می توانید صفحه محصول (دسته) را برای عبارت جستجوی [خرید ویتامین های سگ] بهینه کنید. شاید شما هم مقاله ای در مورد تجویز ویتامین ها داشته باشید. شما می توانید آن مقاله را برای عبارت جستجوی [چگونه به سگم ویتامین بدهم] بهینه کنید و آن را برای افرادی که قصد اطلاعاتی دارند هدف قرار دهید.

در مورد هدف جستجوی مخاطبان خود تحقیق کنید

گاهی اوقات تعیین هدف جستجوی یک پرس و جو می تواند بسیار سخت باشد. و شاید کاربران مختلفی که از عبارت جستجوی یکسانی استفاده می کنند، قصد کاربر (کمی) متفاوتی داشته باشند. خوشبختانه، اگر می‌خواهید بدانید کدام هدف با کلمات کلیدی شما مناسب‌تر است، یک منبع مستقیم وجود دارد: صفحات نتایج جستجو. دریابید که چگونه می توانید از صفحات نتایج برای ایجاد محتوای عالی مبتنی بر هدف استفاده کنید.

نتیجه گیری

بسیار مهم است که مطمئن شوید محتوایی که می نویسید هم با عباراتی که مردم جستجو می کنند و هم با هدف جستجوی مخاطبان شما مطابقت دارد. هنگامی که مردم به دنبال اطلاعات هستند، مطمئن شوید که پست یا صفحه شما اطلاعاتی است. وقتی کسی نام شرکت شما را جستجو می کند اولین نتیجه باشید. محتوایی را ارائه دهید که به افراد کمک می کند تا زمانی که هنوز در حال بررسی گزینه های خود هستند، تصمیمی آگاهانه بگیرند. اما اگر مردم به دنبال خرید یکی از محصولات شما هستند، آنها را به صفحات فروش خود هدایت کنید.

سوالات متداول

چرا هدف جستجو مهم است؟
به طور کلی مطابقت با هدف جستجوی کاربر به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را به عنوان یک مرجع در حوزه خود بسازید . ارائه اطلاعات مرتبط متناسب با درخواست جستجوی کاربر به مخاطبان شما می گوید که شما اطلاعات خود را می دانید و می دانید چگونه به سوالات آنها در مورد کسب و کار، محصولات و صنعت خود پاسخ دهید.

رایج ترین نوع search intent چیست؟
هدف جستجو (همچنین به عنوان نیت کاربر شناخته می شود) هدف اصلی کاربر هنگام تایپ یک پرس و جو در موتور جستجو است. انواع متداول هدف جستجو عبارتند از اطلاعاتی، تجاری، ناوبری و معاملاتی . به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید برای شام مقداری کلم پیچ درست کنید. اما شما گرسنه هستید و می خواهید همین الان غذا بخورید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهپروژه هامحصولاتتماس با ما