ایمیل مارکتینگ

همه چیز در مورد ایمیل مارکتینگ


ایمیل مارکتینگ یکی از روش های حرفه‌ای تبلیغات و بازاریابی می‌باشد که با استفاده از آن می‌توانید حجم گسترده ای از تبلیغات را به سمت کسب و کار خود جذب نمایید. شاید برای شما این سوال به وجود باید که ایمیل مارکتینگ چیست؟ و نحوه راه اندازی آن چگونه می‌باشد؟ در ادامه این مطلب به معرفی ایمیل مارکتینگ یا همان Email Marketing به طور کامل پرداخته ایم و تاریخچه آن را نیز برای شما شرح داده ایم.

همه چیز در مورد ایمیل مارکتینگ

به طور کلی ایمیل مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی اینترنتی است که با استفاده از ایمیل زدن صورت می‌گیرد، معمولا افراد از این روش برای مطلع کردن کاربران از تخفیفات، محصولات جدید، موجود شدن محصول مورد نظر، ارسال فاکتور خرید، فرستادن مقالات و یا دریافت نظرات از این روش استفاده می‌کنند.

با استفاده از Email Marketing می‌توانید افراد را ترغیب به خرید دوباره و یا حتی کمک به حفظ مشتریان کنید، شاید تاکنون بعد از خرید از برندهای بسیار محبوب مانند دیجیکالا شاهد ایمیل‌هایی مانند رسیدن بسته به دست خریدار و یا تشکر بابت خرید شده باشد که این نوع ایمیل مارکتینگ در رضایت و جذب مشتریان تاثیر بسیار زیاد و شگفت انگیزی دارد.

بررسی تفاوت ایمیل مارکتینگ و تبلیغات ایمیلی

بهتر است بدانید که ایمیل مارکتینگ با تبلیغات ایمیلی با هم تفاوت بسیاری دارند به طوری که در تبلیغات ایمیلی تعداد زیادی ایمیل به صورت تکراری برای افراد فرستاده می‌شود که معمولا این نوع تبلیغات به دست کاربران غیر فعال و یا اسپم می‌شوند.

در ایمیل مارکتینگ تبلیغات غیر یکسانی برای افراد مختلف ارسال می‌شود یا تنها برای یک گروهی از افراد مشخص یک پیام ارسال می‌شود که می‌تواند در اطلاع رسانی و همچنین برندینگ کسب و کار شما تاثیر بسیار زیادی و مثبتی به جا بگذارد.

پلتفرم تبلیغاتی با ایمیل

بررسی فرق بین ایمیل مارکتینگ و تبلیغات ایمیلی

استفاده از ایمیل مارکتینگ چه مزایایی دارد؟

به طور کلی با استفاده از Email Marketing می‌توانید از مزیت‌های بسیار زیادی برخوردار بشوید که در ادامه چند مورد از این مزایا را به طور خلاه برای شما شرح داده ایم:

تحلیل رفتار مشتریان با استفاده از ایمیل مارکتینگ

یکی از مزیت های ایمیل مارکتینگ تحلیل کردن رفتار مشتریان است به طوری که می‌توانید با استفاده از ابزارهای تحلیل رفتار مشتریان در وب سایت خود مانند گوگل آنالتیکس بررسی کنید که کاربران بر روی چه لینک‌هایی کلیک می‌کنند و به چه محتواهایی علاقه مند هستند.

با انجام این کار می‌توانید به افزایش فروش در کسب کار خود کمک کرده و رضایت مشتریان را نیز جلب کنید.

اثربخشی و افزایش کلیک

اگر قصد دارید تا در مدت زمان مشخصی فروش ویژه داشته باشید می‌توانید با استفاده از ایمیل مارکتینگ محصولات تخفیف خورده و ویژه خود را برای کاربران ارسال کرده و به افزایش فروش و بالا رفتن کلیک و بازدید سایت خود نیز کمک کنید.

شروع آسان با Email Marketing

یکی از روش هایی که افراد برای معرفی کسب و کار تازه تاسیس خود از آن استفاده می‌کنند، ایمیل مارکتینگ است. باید توجه داشته باشید انجام این کار به برند سازی شما کمک بسیار زیادی می‌کند.

سرعت بالا و قیمت مناسب ایمیل مارکتینگ

باید توجه داشته باشید که اگر ایمیل مارکتینگ به صورت حرفه‌ای انجام بشود می‌تواند برای شما سود بسیار زیادی داشته باشد، به طوری که شما می‌توانید با سرمایه بسیار کم نرخ کلیک خود را به طور باورنکردنی‌ای افزایش بدهید.

بررسی معایب بازاریابی با ایمیل

بهتر است توجه داشته باشید که ایمیل مارکتینگ جذا از مزایای شگفت انگیز خود از معایبی نیز برخوردار می‌باشد که بسیاری از افراد در صورت توجه نکردن به نکات مهم در این امر با آن مواجه می‌شوند. اسپم شدن تبلیغات به دست کاربران، مشکلات طراحی و ارسال نشدن ایمیل یکی از اصلی ترین معایب این نوع تبلیغات است که برای جلوگیری از این مشکلات باید استراتژی دقیقی را از قبل برنامه ریزی کنید.

فرستادن ایمیل به صورت انبوه

بررسی عیب های ایمیل مارکتینگ

تاریخچه ایمیل مارکتینگ

اولین بار Email Marketing به دست فردی به نام گری توئرک در سال 1978 انجام شد، این فرد با فرستادن 400 ایمیل متنی به طور همزمان اولین فردی بود که ایمیل مارکتینگ را شروع کرد، البته باید توجه داشته باشید که گری توئرک بعد از انجام این کار لقب پدر اسپم دنیا شناخته شد اما به گفته خود (من پدر ایمیل مارکتینگ هستم نه اسپم).

چه کسب و کارهایی باید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنند؟

در حال بسیاری از کسب و کارها با وارد شدن در زمینه ایمیل مارکتینگ توانسته اند تا رونق بسیار زیادی به کسب و کار خود بدهند، باید توجه داشته باشید که ایمیل مارکتینگ در کسب و کارهای فروشگاهی دارای مزایای بسیار زیادی می‌باشند و میتواند به مخاطبان در مورد تخفیفات و دیگر ویژگی‌های فروشگاه شما اطلاع رسانی نمایند.

معمولا در کسب و کارهای خدماتی نیز با انجام این کار می‌توان به برند سازی و جذب مشتریان در طولانی مدت کمک زیادی کرد.

کاربرد ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارها چیست؟

یکی از سوالاتی که برای بسیار یاز افراد به وجود می‌آید در مورد کاربرد ایمیل مارکتینگ است، با استفاده از این پلتفرم تبلیغاتی می‌توانید اطلاعات بسیار زیادی را به مشتریان و کاربران برسانید که در ادامه آن ها را نام برده ایم:

  • اطلاع رسانی از تخفیفات
  • فرستادن اطلاعات خرید به کاربرها
  • خوش آمد گویی
  • ارسال خبرنامه و بلاگ های جدید
  • اطلاع رسانی رویداد های جدید
مزایای ایمیل مارکتینگ چیست؟

فواید و کاربردهای بازاریابی با ایمیل

آموزش استراتژی و مراحل انجام ایمیل مارکتینگ

برای داشتن یک استراتژی دقیق و مناسب برای ایمیل مارکتینگ در اولین قدم باید هدف گذاری دقیق داشته باشید و سپس به زمان بندی و مخاطبین خود توجه بسیار زیادی داشته باشید. عنوان و محتوای متنی یکی از مهم ترین بخش‌های Email Marketing است که می‌تواند مخاطبین را به خود جذب کند.

با استفاده از تصاویر و همچنین محتوای متنی جدید و باکیفیت می‌توانید کاربران را مشتاق به کلیک کردن بر روی تبلیغات خود کنید اما فراموش نکنید که بررسی و آنالیز کردن کاربران نیز دارای اهمیت بسیار زیادی می‌باشد.

معرفی پلتفرم های محبوب برای ارسال انبوه ایمیل

باید توجه داشته باشید که به کمک پلتفرمهای بسیار زیادی می‌توانید به Email Marketing بپردازید؛ قبل از معرفی اسن پلتفرم ها باید توجه داشته باشید که از ارسال ایمیل‌های اسپم جلوگیری نمایید زیرا در غیر این صورت ممکن است با مشکلات بسیار زیادی مواجه شوید،؛ در ادامه چند پلتفرم محبوب در زمینه ایمیل مارکتینگ را به شما عزیزان معرفی کرده ایم:

  1. HTML Validator
  2. Social Media Share Link Generator
  3. Hemingway
  4. PutsMail
  5. org ‌
  6. Sendloop
  7. MailChimp
  8. Sign-Up.to
  9. Cakemail
سرویس های ارسال انبوه ایمیل

معرفی سرویس های محبوب برای Email Marketing

سخن پایانی

یکی از روش های تبلیغ در عصر جدید استفاده از ایمیل مارکتینگ یا همان Email Marketing است، بهتر است بدانید که با استفاده از این روش می‌توانید به افزایش فروش، برند سازی و همچنین جلب اعتماد مشتریان کمک بسیار زیادی کنید؛ در این مطلب به صفر تا صد ایمیل مارکتینگ پرداخته شده است که با خواندن این متن می‌توانید اطلاعات مورد نیازتان را اخذ کنید.

سوالات متداول ایمیل مارکتینگ چیست؟

قبل از ایمیل مارکتینگ به چه نکاتی باید توجه کرد؟
به طور کلی باد توجه داشته باشید که ایمیل مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی است و برای جلب مشتریان باید از فرستادن ایمیل‌های اسپم جلوگیری نمایید، بهتر است بدانید برای انجام این کار داشتن مجوز یکی از نکات بسیار مهم تلقی می‌شود.

مراحل انجام ایمیل مارکتینگ چیست؟
برای انجام ایمیل مارکتینگ ابتدا باید استراتژی مناسبی را برای کار خود در نظر بگیرید و سپس به انتخاب سرویس و طراحی ایمیل بپردازید؛ بعد از انجام این کار هنگامی که کاربران ایمیل خود را در وب سایت شما وارد می‌کنند می‌توانید برای جذب مشتریان از اتوماسیون ارسال ایمیل بهره برداری کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهپروژه هامحصولاتتماس با ما