بیدینگ هوشمند گوگل ادز چیست؟

بیدینگ هوشمند گوگل ادز چیست؟

بیدینگ هوشمند گوگل ادوردز


شاید برای شما این سوال به وجود بیاید که بیدینگ هوشمند گوگل ادز چیست؟ بهتر است بدانید که بیدینگ گوگل ادز در واقع همان نحوه قیمت گذاری در گوگل ادوردز می‌باشد که توجه کردن به این موضوع یکی از مهم ترین نکاتی است که باید در هنگام انجام این نوع تبلیغ به آن توجه بسیار زیادی داشته باشید.

باید توجه داشته باشید که تبلیغات در google adwords بر پایه کلیک کاربران کار می‌کند به طوری که در ازای هر بار کلیک کاربر بر روی تبلیغات شما هزینه‌ای در نظر گرفته می‌شود که این هزینه باید به گوگل پرداخت گردد.

به طور کلی بیدینگ گوگل می‌تواند در جایگاه تبلیغات شما نیز تاثیر بگذارد و در صورت توجه نکردن به این موضوع ممکن از با ضرر بسیار زیادی مواجه شوید.

نحوه قیمت گذاری بیدینگ گوگل ادوردز چگونه است؟

باید توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین نکات در هنگام تعیین قیمت در بیدینگ هوشمند گوگل، کلمه کلیدی مورد نظر شما است؛ بگذارید به زبان ساده این موضوع را برای شما توضیح بدهیم، هنگامی که افراد به سرچ کردن کلمه‌ای در گوگل می‌پردازند تعدادی صفحه با نشانه ads در جایگاه‌های بالا قرار دارند که معمولا این وب سایت‌ها برای افزایش ترافیک سایت خود به تبلیغات در گوگل ادوردز پرداخته اند.

در واقع سایت هایی که در نتایج با عبارت ads نشان داده می‌شوند برای اخذ کردن جایگاه بالاتر با یکدیگر وارد مزایده شده اند و هر کدام از آن‌ها هزینه‌ای را به گوگل پرداخت کرده اند که این هزینه با توجه به تاریخچه تبلیغات، داده های گوگل از وب سایت و … در نظر گرفته می‌شود.

بهتر است در هنگام بیدینگ هوشمند گوگل به نحوه انتخاب کلمه کلیدی در گوگل ادوردز توجه داشته باشید، زیرا این امر می‌توان در نحوه قیمت گذاری تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

قیمت گذاری در گوگل ادوردز

قیمت گذاری در بیدینگ گوگل ادوردز

انواع بیدینگ هوشمند گوگل ادوردز

به طور کلی فاکتورهای متفاوتی وجود دارد که با توجه به آن‌ها می‌توان به قیمت گذاری و یا بیدینگ هوشمند گوگل ادز پرداخت که در ادامه مطلب چند مورد از این روش ها را برای شما عزیزان شرح داده ایم:

Target ROAS

شاید فکر کنید که با توجه به بیدینگ گوگل ادوردز ممکن است در مدت زمان کوتاهی با ضررهای بسیار زیادی مواجه می‌شوید اما بهتر است توجه داشته باشید که این پلتفرم هوشمند با توجه به کانورژن و بازگشت سرمایه تبلیغاتی اولیه شما به قیمت گذاری می‌پردازد که این امر برای بسیاری از افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع در این روش گوگل در تلاش است تا شما با توجه به تبلیغات خود در گوگل ادز بازده خوبی را دریافت نمایید.

Target ROAS

Target ROAS در گوگل ادز

بیدینگ گوگل با Maximize clicks

در Maximize clicks گوگل طوری به قیمت گذاری در گوگل ادوردز می‌پردازد که شما بیشترین کلیک را در تبلیغات داشته باشید اما توجه داشته باشید که معمولا در این شرایط افراد باید هزینه بسیار زیادی را تقبل نمایند و با توجه به آن نیز در رتبه بالای جستجوی گوگل قرار می‌گیرند.

Maximize conversions

در این روش گوگل قصد دارد تا هزینه تبلیغات را به طور مشخص نماید تا شما بتوانید از حداکثر کانورژن برخوردار شوید، هزینه تبلیغات در این روش با توجه به کلمه کلیدی شما و رقبا تعیین می‌شود.

بیدینگ هوشمند گوگل ادز به ازای هر خرید CPA

یکی از محبوب ترین روش‌های بیدینگ گوگل ادوردز ،CPA است؛ به طوری که افراد با توجه به این نوع تبلیغ در گوگل ادز می‌توانند از سود بسیار زیادی بهرمند شوند، باید توجه داشته باشید در این روش شما به ازای هر خرید هزینه ای را به گوگل می‌پردازید (به جای پرداخت به ازای هر کلیک) البته باید توجه داشته باشید که گوگل برای رساندن شما به کانورژن مورد تایید هزینه‌های مختلفی را در نظر می‌گیرد.

CPA گوگل ادوردز

بیدینگ گوگل ادز CPA

هزینه بیدینگ گوگل به ازای هر کلیک ECPC

در این نوع بیلدینگ شما می‌توانید با توجه به هزینه مورد نظرتان در گوگل جایگاه داشته باشید، یعنی پس از تمام شدن شارژ اکانت گوگل ادوردز کمپین شما از کار می‌افتند. بهتر است بدانید که این نوع تبلیغ بر روی تمام گروه‌ها قابل انجام می‌باشد و به طوری که شما می‌توانید کنترل کامل بر روی قیمت گذاری کلمات کلیدی خود داشته باشید.

سهم برداشت هدف Target impression share

یکی از بهترین بیدینگ های هوشمند گوگل ادز Target impression share می‌باشد، به طوری که در این روش شما می‌توانید به راحتی به اهداف مورد نظرتان در تبلیغات گوگل ادوردز برسید؛ در این روش شما می‌توانید از پیشنهادات هوشمند گوگل استفاده کنید.

توجه داشته باشید که متخصصین گولکسا می‌توانند در این زمینه به راحتی شما را راهنمایی کنند تا بتوانید به راه اندازی بهترین کمپین تبلیغاتی گوگل بپردازید و به اهداف خود نیز دست یابید.

Target impression share

Target impression share برای تبلیغ گوگل ادز

تبدیل بیدینگ دستی بهتر است یا بیدینگ هوشمند

اگر به تازگی تنظیمات بیدینگ گوگل خود را از دستی به اتوماتیک تغییر داده اید بهتر است کمی صبر کنید تا بتوانید نتیجه را به خوبی مشاهده نمایید؛ گوگل برای انجام فرایند تبلیغات نیاز دارد تا اطلاعاتی را از وب سایت شما به دست بیاورد که این امر ممکن است چند ماه طول بکشد.

توجه داشته باشید که گوگل می‌تواند بهترین قیمت گذاری را برای کمپین تبلیغاتی شما در نظر بگیرد اما برای انجام این کار ابتدا باید تاثیرات مثبت و منفی تبلیغات به خوبی بررسی شود تا بتوانید شاهد تاثیرات بسیار خوب بیدینگ هوشمند گوگل ادز باشید.

بررسی مزایا بیدینگ هوشمند گوگل ادوردز

استفاده از بیدینگ هوشمند گوگل ادوردز دارای مزایای بسیار زیادی می‌باشد که می‌تواند به شما در جهت تبلیغات کمک بسیار زیادی کند، در ادامه چند مورد از این مزیت‌ها را برای شما عزیزان شرح داده ایم:

  • صرفه جویی در زمان با استفاده از بیدینگ گوگل ادز
  • عملکرد بسیار خوب بیدینگ هوشمند
  • افزایش نرخ تبدیل و نرخ کلیک
  • رسیدن به کانورژن بهتر
گوگل ادز

مزایا بیدینگ هوشمند گوگل ادز

بیدینگ گوگل ادز چه معایبی دارد؟

باید توجه داشته باشید که جدا از مزایا بیدینگ هوشمند google ads دارای معایبی نیز می‌باشد که بهتر است به آن توجه داشته باشید؛ از رایج ترین معایب آن می‌توان به بالا بودن هزینه پیشنهادی گوگل، تغییرات بزرگ، مناسب نبودن هزینه تبلیغات، کاهش میزان کنترل بودجه، آشنا نبودن گوگل با کسب و کار شما، محدود شدن اهداف تبلیغاتی و … اشاره کرد.

سوالات متداول بیدینگ هوشمند گوگل ادز

بیدینگ خودکار ادوردز با بیدینگ دستی چه تفاوتی دارد؟
به طور کلی بیلدینگکدستی و هوشمند گوگل ادر با یکدیگر تفاوت های بسیار زیادی دارند که مهم ترین آن محدود شدن دسترسی و هزینه تبلیغات در بیدینگ هوشمند است، البته باید توجه داشته باشید که این بیدینگ از مزیت‌های زیادی نیز برخوردار می‌باشد که می‌تواند کار شما را آسان سازد.

مدل های تبلیغات در گوگل ادوردز هوشمند چگونه است؟
تبلیغات هوشمند در گوگل ادوردز یا همان بیدینگ هوشمند گوگل ادز دارای روش های بسیار زیادی می‌باشد که این روش‌ها شامل Target CPA، Target ROAS، Maximize conversions، Maximize clicks، Target impression share و Enhanced CPC می‌باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهپروژه هامحصولاتتماس با ما