نحوه افزودن اسکریپت به اکانت گوگل ادوردز

افزودن اسکریپت به اکانت گوگل ادوردز

راهنمای ایجاد اسکریپت به اکانت گوگل ادوردز


اسکریپت Google Ads چیست؟

شاید برای شما این سوال به وجود بیاید که اسکریپت چیست؟ چه کاربردی دارد؟ و نحوه افزودن اسکریپت به اکانت گوگل ادوردز چگونه است؟ بهتر است بدانید که از اسکریپت ها برای مدیریت بهتر و بهینه سازی کمپین های گوگل ادوردز استفاده می‌شود؛ همانطور که می‌دانید مدیریت و بروزرسانی کمپین گوگل ادز به صورت روزانه برای بسیاری از ما کار دشواری به حساب می‌آید که با استفاده از اسکریپت های اکانت Google Ads می‌توانید کارهای خود را از قبل برنامه ریزی و تعیین نمایید.

در ابتدایی‌ترین تعریف، اسکریپت‌های گوگل ادوردز قطعه‌هایی از کد جاوا اسکریپت هستند که به شما امکان می‌دهند تا کمپین‌های خود را بهتر کنترل کنید.

اسکریپت گوگل ادوردز

همه چیز در مورد اسکریپت گوگل ادز    

چگونه به اکانت گوگل ادز خود اسکریپت اضافه کنیم؟

باید توجه داشته باشید که اسکریپت های گوگل ادوردز به صورت دستی و با استفاده از زبان های برنامه نویسی مانند جاوا اسکریپت ایجاد می‌شود، اما نترسید تنها با داشتن اطلاعات کمی از این زبان برنامه نویسی می‌توانید به راحتی به ایجاد اسکریپت اکانت گوگل ادوردز خود بپردازید.

برای را اندازی اسکریپت google adwords ابتدا وارد اکانت خود شده و از منو روی نماد ابزارها کلیک کرده و بخش BULK ACTIONS را انتخاب نمایید، پس از آن وارد بخش Scripts شده و برای افزون اسکریپت خود بر روی + کلیک نمایید.

بعد از انجام این مراحل کد اسکریپت خود را در بخش موجود در صفحه وارد کنید و برای اجرای آن بر روی AUTHORIZE کلیک کنید؛ توجه داشته باشید بعد از اجرای کد اسکریپت امکان ویرایش آن را نیز وجود دارید.

آموزش اضافه کردن اسکریپت

نحوه اضافه کردن اسکریپت گوگل ادوردز

نحوه تنظیم اسکریپت های تبلیغاتی گوگل

اگر هیچ زبان برنامه نویسی بلد نیستید اسکریپت های گوگل ادوردز می‌توانند برای شما بسیار ترسناک باشند. بهتر است بدانید که که به گفته گوگل تنها آشنایی سطح ابتدایی با جاوا اسکریپت برای افزودن اسکریپت به اکانت گوگل ادز مورد نیاز است.

اگر می خواهید از روش پلاگین استفاده کنید، تعداد زیادی اسکریپت از پیش ساخته شده در دسترس عموم است. اما، طبق تجربه ما، کمی سفارشی‌سازی، حتی با این اسکریپت‌های از پیش ساخته شده بسیار مفید است.

بنابراین، برای اطمینان از اینکه می‌توانید هنگام تنظیم اسکریپت‌های Google Ads خود را حفظ کنید، بیایید نگاهی به عناصر مختلف آنها بیندازیم.

نمونه اسکریپت اکانت گوگل ادز

اگر تجربه برنامه نویسی و کد نویسی را نداشته باشید احتمالا ایجاد کردن کد اسکریپت گوگل ادز برای شما کار دشواری به حساب می‌آید اما نگران نباشید، در حال حاضر که کدهای اسکریپت گوگل ادوردز به صورت آماده نیز در اختیار افراد قرار دارد که این امر باعث شده تا انجام این کار برای افراد بسیار آسان شود، در ادامه می‌توانید نمونه‌ای از کد اسکریپت اکانت گوگل ادوردز را مشاهده کنید:

function main() {

var THE_VALUE_OF_ONE_CONVERSION = 10;

var DECREASE_BIDS_BY_PERCENTAGE = .5;

var kw_iter = AdWordsApp.keywords()

.withCondition(“Status = ENABLED”)

.get();

while (kw_iter.hasNext()) {

var kw = kw_iter.next();

var kw_stats = kw.getStatsFor(“LAST_30_DAYS”);

var cost = kw_stats.getCost();

var conversions = kw_stats.getConversions();

if (conversions == 0) {

if (THE_VALUE_OF_ONE_CONVERSION * 5 > cost) {

kw.pause();

} else if (THE_VALUE_OF_ONE_CONVERSION * 2 > cost) {

kw.setMaxCpc(kw.getMaxCpc() * (1 – DECREASE_BIDS_BY_PERCENTAGE));

}

} else {

//no conversions on this keyword

//we will deal with that later

continue;

}

}

}

مدیریت و ردیابی اسکریپت های گوگل ادز چگونه است؟

در کنار نام هر اسکریپت، یک نماد در ستون وضعیت نشان می دهد که اسکریپت با یک نماد سبز فعال است، می توانید یک اسکریپت را با کلیک کردن روی گزینه‌ها و سپس انتخاب غیرفعال کردن غیرفعال نمایید. برای فعال کردن مجدد یک اسکریپت روی نماد سه نقطه کلیک کنید سپس Show disabled را انتخاب نمایید تا همه اسکریپت های غیرفعال را ببینید، برای فعال کردن مجدد اسکریپت می‌توانید روی Enable کلیک کنید .

می‌توانید گزارش‌های مربوط به اقداماتی را که اسکریپت‌های شما انجام داده‌اند، با کلیک کردن روی تاریخچه اسکریپت، سپس عبارت‌های ثبت نام در کنار هر اسکریپت مشاهده کنید. باید توجه داشته باشید که می‌توانید ببینید که هر اسکریپت چه زمانی اجرا شده است و وضعیت آن چگونه می‌باشد.

ردیابی اسکریپت های گوگل ادز

آموزش مدیریت و ردیابی اسکریپت های گوگل ادز

چرا از اسکریپت های تبلیغات گوگل استفاده کنیم؟

اصلی ترین مزیت استفاده از اسکریپت های تبلیغاتی گوگل این است که شما می‌توانید در زمان خود صرفه جویی کنید. با خودکار کردن فرآیندهای خسته کننده در نگهداری حساب PPC ، می توانید بیشتر روی بهینه سازی عملکرد واقعی اکانت خود تمرکز کنید.

اسکریپت های تبلیغات در گوگل ادز نه تنها می‌تاونند در زمان صرفه جویی کنند، بلکه این اسکریپت ها اغلب می توانند مسائل یا فرصت های کوچکتری را که ممکن است از دست داده باشید، پیدا نمایند.

در هر کمپین PPC یا همان گوگل ادز داده‌های زیادی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را بررسی کرد. بنابراین از دست دادن یک کلمه کلیدی با عملکرد پایین یا فرصتی برای ایجاد یک گروه تبلیغاتی جدید قابل درک است. که در این مواقع ابزارهای خودکارسازی می توانند کمک بزرگی برای شما باشند. به طور کلی اسکریپت ها به منظور کمک به بهینه‌سازی تبلیغات Google شمایز استفاده می‌شوند.

بررسی انواع اسکریپت اکانت گوگل ادوردز

در هنگام نحوه افزودن اسکریپت به اکانت گوگل ادوردز باید توجه داشته باشید که اسکریپت ها دارای مدل های بسیار زیادی می‌باشند که با استفاده از هر کدام از آن‌ها می‌توانید به بهینه شدن و کنترل اکانت خود کمک بسیار زیادی کنید، در ادامه 3 مورد از مهم ترین کدهای اسکریپت را برای شما عزیزان شرح داده ایم:

انواع اسکریپت گوگل ادز

بررسی انواع اسکریپت گوگل ادوردز

اسکریپت کلیدواژه

از آنجایی که گوگل اکنون ممکن است تبلیغات شما را روی کلمات کلیدی نشان دهد که ممکن است کلمه کلیدی دقیقا همان کلمه کلیدی مورد نظر شما نباشد، بهتر است بدانید که تبلیغات شما واقعاً برای چه چیزی نشان داده می شود. این اسکریپت تمام کلمات کلیدی را که گوگل آنها را از کلمات کلیدی اصلی شما می داند نشان می دهد. اگر چیزی درست به نظر نمی رسد، حتماً آن را به لیست کلمات کلیدی منفی خود با استفاده از اسکریپت اضافه کنید.

اسکریپت های مخصوص گزارش گوگل ادوردز

هیچ چیز خجالت آورتر از داشتن یک اشتباه تایپی یا املایی در تبلیغات شما نیست، این اشتباه نه تنها غیرحرفه ای به نظر می رسد بلکه اگر مشتری یا رئیسی آن را ببیند، احتمالاً دچار مشکل خواهید شد! خوشبختانه این اسکریپت غلط های املایی شما را مشخص می‌کند به طوری امکان تصحیح انبوه املای کلمات به شما داده می‌شود.

اسکریپت های مدیریت حساب ادوردز

مناطق زمانی در تبلیغات گوگل می تواند مشکلات زیادی را در مدیریت کمپین ها ایجاد کند. این اسکریپت مطمئن می شود که اسکریپت های شما بر اساس منطقه زمانی که حساب شما روی آن تنظیم شده است اجرا می شود و نه منطقه زمانی در مرکز داده وجود دارد، در این هنگام اجرای کمپین‌هایی در مناطق زمانی مختلف که ممکن است نیاز به توقف موقت داشته باشند در زمان خاصی که همزمان با حساب شما نیست تیین کار بسیار مفید است.

برنامه ریزی برای داشتن اسکریپت در گوگل ادز

هنگامی که یک اسکریپت ایجاد می‌کنید، می توانید برنامه ریزی دقیقی به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه در یک ساعت مشخص داشته باشید، در صفحه اسکریپت‌ها در ستون فرکانس، نشانگر را روی مقدار فرکانس یک اسکریپت ببرید، که در ابتدا خالی است و روی نماد مداد ویرایش کلیک نمایید. می توانید تاریخ دقیق، روز هفته یا روز ماه را انتخاب کنید، همچنین می‌توانید زمانی را که می‌خواهید اسکریپت اجرا شود را مشخص نمایید و سپس روی ذخیره کلیک کنید .

برنامه ریزی

برنامه ریزی برای ایجاد اسکریپت

سوالات متداول نحوه افزودن اسکریپت به اکانت گوگل ادوردز

استفاده از اسکریپت ها گوگل ادز چه مزایایی دارد؟
به طور کلی با استفاده از اسکریپت های گوگل ادوردز می‌توانید به راحتی اکانت گوگل ادز خودتان را بررسی و کنترل نمایید، این اسکریپت ها در بهینه سازی و همچنین صرفه جویی در وقت شما تاثیر بسیار زیادی دارند.

چند مدل اسکریپت گوگل ادوردز وجود دارد؟
به طور کلی اسکریپت های بسیار زیادی برای اکانت Google Ads وجود دارد که هر کدام از آن‌ها به قسمتی از پلتفرم تبلیغاتی شما تاثیر می‌گذارد، در این مطلب به بررسی سه اسکریپت مهم و تاثیر گذار در این پلتفرم تبلیغاتی پرداخته ایم.

اگر زبان جاوا اسکریپت بلد نباشیم برای ایجاد کد اسکریپت گوگل ادز چه کاری انجام دهیم؟
باید توجه داشته باشید که بسیاری از کدهای اسکریپت برای کاربران به صورت آماده در سایت گوگل ادز وجود دارد که افراد می‌توانند به راحتی و رایگان از این کدها استفاده نمایند.

 

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهپروژه هامحصولاتتماس با ما