نحوه بهینه سازی کمپین های گوگل ادوردز

بهینه سازی گوگل ادوردز

راهنمای بهینه سازی کمپین گوگل ادوردز


همانطور که می‌دانید گوگل ادز یکی از بهترین روش های تبلیغات در گوگل می‌باشد که با استفاده از آن می‌توانید از مزایای بسیار زیادی برخوردار شوید، quality score یا همان امتیاز کیفی یکی از مهم ترین موادی است که در هنگام راه اندازی کمپین تبلیغاتی خود باید به آن توجه داشته باشید، در ادامه مطلب قصد داریم تا به نحوه بهینه سازی کمپین های گوگل ادوردز به طور کامل بپردازیم.

باید توجه داشته باشید که در صورت بهینه سازی نکردن کمپین تبلیغاتی خود ممکن است خروجی مورد نظرتان را از تبلیغات دریافت نکنید و یا مجبور شوید هزینه بیشتری را نسبت به رقبای خود پرداخت نمایید.

روش های بهینه سازی کمپین تبلیغاتی گوگل ادز

به طور کلی موارد بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند بر روی امتیاز کیفی صفحه مورد نظر شما تاثیر داشته باشد که در ادامه بررسی کامل آن‌ها پرداخته ایم:

بهینه سازی کمپین گوگل ادز

راه های بهینه سازی کمپین تبلیغاتی گوگل ادز

انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای کمپین تبلیغاتی خود

از مهم ترین عامل های بهینه سازی کمپین تبلیغاتی انتخاب کلمه کلیدی می‌باشد که در مقالات چندین بار به نحوه انتخاب کلمه کلیدی در گوگل ادوردز پرداخته ایم. برای راه اندازی تبلیغات خود در گوگل ادوردز باید به انتخاب کلمه کلیدی پر سرچ و مناسب با خدمات خود باشید تا بتوانید به  فروش خود کمک نمایید.

انتخاب کلمه کلیدی کلمه کلیدی

کلمه کلیدی برای گوگل ادز

بهینه سازی کمپین های گوگل ادوردز با استفاده از کلمات کلیدی طولانی

با استفاده از کلمات کلیدی طولانی و چند بخشی می‌توانید به کاهش هزینه گوگل ادز خود کمک نمایید، معمولا با استفاده از کلمات کلیدی چند بخشی می‌توانید از تبلیغات خود بازدهی بیشتری به دست آورید و بهتر است بدانید که با انجام این کار می‌تواند نمره کیفی بالاتری نیز به دست بیاورید.

بهینه سازی لندینگ مورد نظر برای تبلیغات گوگل ادز

اصلی ترین نکته‌ای که قبل از راه اندازی کمپین تبلیغات google adwords باید به آن توجه داشته باشید بهینه سازی صفحه لندینگ خود برای تبلیغات است به طوری که باید قبل از شارژ کردن اکانت گوگل ادز حتما از مرتبط بودن صفحه با کلمه کلیدی خود اطمینان داشته باشید.

بهتر است توجه داشته باشید که برای بالا بردن بازدهی تبلیغات خود بهینه سازی صفحه لندینگ از مهم ترین عامل‌ها می‌باشد که برای انجام آن باید حتما به سئوی صفحات لندینگ خود بپردازید.

توجه به استراتژی مناسب برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی گوگل

اول گام برای ساخت و بهینه سازی کمپین گوگل ادز در نظر گرفتن استراتژی و اهداف خود است که با توجه داشتن به آن ها قطعا می‌توانید تبلیغات مفید و پر بازدهی داشته باشید؛ در ادامه چند مورد از اهداف مهم راه اندازی گوگل ادز را برای شما شرح داده ایم:

  • افزایش فروش و سوددهی بالا
  • برندسازی کردن
  • بالا بردن نرخ کلیک و بازدید کنندگان وب سایت
  • بررسی کردن عملکرد کاربران در وب سایت (برای بهینه سازی بیشتر)
استراتژی راه اندازی کمپین گوگل ادز

بررسی استراتژی راه اندازی کمپین گوگل ادوردز

سازگاری صفحات سایت برای موبایل

سازگار بودن صفحات وب سایت شما در موبایل یکی از مهم ترین موارد بهینه سازی کمپین های گوگل ادوردز است، همانطور که می‌دانید بیش از پنجاه درصد کاربران برای سرک کردن خدمات خود از موبایل استفاده می‌کنند و اگر صفحات لندینگ شما در گوگل ریسپانسیو نباشد ممکن است بازدهی مورد نظرتان را از تبلیغات مشاهده نکنید.

توجه به زمان راه اندازی کمپین

توجه داشتن به زمان راه اندازی کمپین تبلیغاتی گوگل ادز یکی از مواردی است که می‌تواند در بازدهی بیشتر تبلیغات به شما کمک نماید، به طوری که بهتر است در زمانی که خدمات پشتیبانی سایت ارائه می‌شود، کلمه کلیدی دارای سرچ زیادی است و یا سایت شما در حال فعالیت است؛ کمپین خود را راه اندازی کنید.

زمان راه اندازی کمپین

بررسی زمان مناسب برای

انتخاب ip صحیح برای تبلیغات گوگل ادز

انتخاب ip یا همان لوکیشنی که قصد دارید تبلیغات خود در آن نشان داده بشود یکی از نکات بسیار مهم است که باید به آن توجه داشته باشید زیرا در غیر این صورت ممکن است تبلیغات شما به هیچ عنوان بازده نداشته باشد.

به طور مثال اگر شما منطقه شغلی و موردنظرتان را برای تبلیغات کشور آلمان قرار دهید تبلیغات شما برای ایرانی ها نشان داده نمی‌شود که همین امر باعث می‌شود تا تبلیغات شما بدون ورودی نداشته باشد؛ باید توجه داشته باشید که برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی خود بهتر است به متخصصان گولکسا مراجعه نمایید تا برای راه اندازی کمپین خود با هیچ مشکلی مواجه نشوید.

وجود متن تبلیغاتی سئو شده و جذاب

یکی از اصلی ترین عامل هایی که می‌تواند بهینه سازی کمپین های گوگل ادوردز و همچنین امتیاز کیفی شما کمک کند سئو می‌باشد، به طور کلی سئو اصلی ترین عامل بهینه سازی و در دسترس قرار دادن خدمات به مشتریان است که با استفاده از آن می‌توانید مشتریان زیادی را به سمت وب سایت خود جذب کنید.

با قرار دادن متن جذاب و بینه سازی شده کاربران مدت زمان بیشتری در وب سایت شما می‌مانند و به کاهش نرخ bounce rate شما کمک بسیار زیادی می‌کند؛ بهتر است بدانید که با انجام این کار می‌توانید بازخورد بهتری از کمپین تبلیغاتی خود داشته باشید و فروش خود را تا چندین برابر افزایش دهید.

متن تبلیغاتی در کمپین گوگل ادز

متن تبلیغاتی جذاب در کمپین گوگل ادز

بکارگیری اکستنشن های گوگل ادوردز برای بهینه سازی کمپین های گوگل ادوردز

امروزه اکستنشن های بسیار زیادی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید کاربران را جذب وب سایت خود کنید و به بالا بردن امتیاز کیفی صفحات خود نیز کمک نمایید؛ با استفاده از افزونه های مخصوص برای گوگل ادز نه تنها می‌توانی رفتار کاربران خود را تحلیل و بررسی کنید بلکه می‌توانید به UI و UX وبسایتتان کمک کنید.

اکستنشن های گوگل ادوردز

اکستنشن بهینه سازی کمپین های گوگل ادوردز

سوالات متداول نحوه بهینه سازی کمپین های گوگل ادوردز

برای بهینه سازی لندینگ پیج ها گوگل ادز به چه نکاتی باید توجه کرد؟
هنگام بهینه سازی صفحات لندینگ گوگل ادز نکاتی وجود دارد که توجه کردن به آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد، این نکات شامل مواردی همچون بهینه سازی صفحات در موبایل، ایجاد نسخه‌های مختلف تبلیغات در گوگل، استفاده از محتوای جذاب، بکارگیری اکستنشن‌های مناسب و … است.

سئو چه تاثیری در بهینه سازی کمپین گوگل ادز دارد؟
بهتر است بدانید با سئو کردن صفحات لندینگ تبلیغات خود می‌توانید از امتیاز کیفی یا همان quality score بالاتری برخوردار شوید که همین امر در کاهش هزینه تبلیغات و بالا رفتن رتبه شما در میان رقبا تاثیر بسیار زیاد و مثبتی دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهپروژه هامحصولاتتماس با ما