رایج ترین اشتباهات در گوگل ادوردز

رایج ترین اشتباهات در گوگل ادوردز

بررسی اشتباهات رایج در گوگل ادوردز


بررسی رایج ترین اشتباهات در گوگل ادوردز

بهتر است بدانید اشتباهات بسیار زیادی وجود دارند که در هنگام راه اندازی کمپین گوگل ادوردز ممکن است بسیاری از افراد به انجام آن بپردازند، برای ایجان تبیلغات گوگل ادز بهتر است از کارشناسان مجرب کمک بگیرید تا بتوانید کمپینی حرفه‌ای و بدون مشکل داشته باشید؛ در ادامه مطلب به بررسی رایج ترین اشتباهات در گوگل ادوردز به طور کامل پرداخته ایم تا بتوانید از به وجود آمدن آن‌ها اجتناب کنید.

باید توجه داشته باشید که اشتباهات جزئی ممکن است در طول زمان به وجود بیایند که در نتیجه کمپین‌های شما می‌توانند عملکرد ضعیفی داشته باشند که همین امر باعث می‌شود تا افراد مجبور بشوند برای گرفتن نتیجه بهتر از تبلغات خود به پرداخت هزینه بیشتر بپردازند؛ در ادامه مطلب چند مورد از اصلی ترین اشتباهات راه اندازی کمپین تبلیغاتی گوگل ادز را برای شما شرح داده ایم.

عدم تنظیم بودجه تبلیغات به طور موثر

یکی از مشکلات رایج در هنگام راه اندازی و ایجاد تبلیغات گوگل عدم تنظیم بودجه تبلیغات است؛ به طور کلی هزینه روزانه شما می‌تواند دو برابر بودجه روزانه باشد که تعیین کرده اید، بنابراین،همیشه بودجه‌های روزانه تبلیغات خود را کمی کمتر از بودجه هدف تنظیم کنید تا مطمئن شوید که بیش از اندازه هزینه نمی‌کنید؛ توجه داشته باشید که این امر می‌تواند در صرفه جویی کردن هزینه تبلیغات بسیار موثر باشد.

اگر مطمئن نیستید که چه بودجه‌ای را باید برای تبلیغات گوگل ادز خود تنظیم کنید، توصیه می‌کنیم هزینه‌های ماهانه خود را بر 31 تقسیم کنید تا یک خط پایه برای کار ایجاد نمایید. باید توجه داشته باشید که Google Ads محدودیت‌های هزینه‌های حساب را نیز اعمال می‌کند که این امر در حفظ هزینه‌های شما تاثیر گذار است.

به طور منظم گزارش های عبارت جستجوی خود را بررسی کنید

باید توجه داشته باشید که یکی از رایج ترین اشتباهات در گوگل ادوردز بررسی نکردن منظم گزارش های عبارت جستجوی گوگل است؛ با توجه به آخرین تغییرات گوگل در نحوه راه اندازی کلمات کلیدی مهم است که به طور منظم گزارش های عبارت جستجوی خود را بررسی کنید. توصیه می‌کنم ستون‌های “کلمه کلیدی” و “نوع مطابقت” را به لیست خود اضافه کنید زیرا اینها به شما درک بهتری از نحوه تطبیق کلمات کلیدی با عبارات جستجو توسط Google را ارائه می‌دهند.

با انجام این کار، می توانید عبارات جستجوی گوگل را شناسایی کنید که این امر  می تواند از گروه های تبلیغاتی یا کمپین های خاص حذف شوند و یا به لیست کلمات کلیدی منفی اضافه شود. با گذشت زمان این امر به شما کمک می کند تا میزان بودجه صرف شده برای ترافیک نامربوط را به حداقل برسانید و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

گزارش عبارت جسجوی گوگل

بررسی عبارت جسجو در گوگل ادز

ارسال ترافیک به صفحات فرود اشتباه

شاید فکر کنید که بهترین صفحه برای افزایش ترافیک سایت صفحه اصلی وب سایت شما است ، اگرچه بسیاری از بازاریابان این اشتباه را مرتکب می شوند که از صفحه اصلی به عنوان صفحه فرود برای هر تبلیغ استفاده می کنند، بهتر است بدانید که  صفحه اصلی وب سایت می تواند یکی از بدترین مقاصد برای ترافیک تبلیغات گوگل باشد.

صفحه اصلی شما به عنوان مقدمه ای برای کسب و کار شما عمل می کند و یکی از عمومی ترین صفحات سایت شما است، این برای افراد با نیازها، علایق و سوالات مختلف طراحی شده است وبه این معنای است که صفحه فرود عالی برای جستجوی کلی مانند نام برند شما است.

اما وقتی کلمه کلیدی خاصی را هدف قرار می دهید، مهم است که هدف جستجو را در نظر بگیرید،  به عنوان مثال مشتریان بالقوه ممکن است روی تبلیغ شما کلیک کنند تا به محتوا دسترسی پیدا کنند، چیزی بخرند و یا با کسب و کار شما تماس بگیرند؛ به همین دلیل است که همیشه باید صفحه فرود را مطابق با آگهی تنظیم کنید و به مشتریان اجازه دهید فوراً اقدام مورد نظر را انجام دهند و به کالا یا خدمات مورد نظرشان دسترسی پیدا کنند.

استفاده از توصیه های اعمال شده خودکار

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید  Google Adsتوصیه‌های کاربردی خودکار گوگل است، بهتر است بدانید که گوگل ادز شروع به ارائه توصیه‌های عملکرد تبلیغات خود به صورت زنده و بدون کمک انسانی کرده است به طوری که بسیاری از حساب‌ها قبلاً بدون اطلاع مدیران حساب به تغییراتی پرداخته است. این می‌تواند منجر به نتایج بسیار متفاوت و همچنین مشکلات عملکردی برای برخی حساب‌ها شود و باید توجه داشته باشید این امر یکی از اصلی ترین اشتباهات تبلیغات گوگل ادز می‌باشد، بنابراین توصیه می‌کنم به محض راه‌اندازی یا شروع مدیریت حساب خود از این ویژگی خارج شوید.

هنگامی که از این ویژگی انصراف دادید می توانید شروع به بررسی برگه توصیه در Google Ads کنید تا با توصیه های حساب و اینکه آیا آنها برای حساب خاص شما مفید هستند آشنا شوید. وقتی مطمئن شدید که چه توصیه‌هایی برای حساب شما مناسب است می‌توانید برخی از توصیه‌های کاربردی خودکار را روشن نمایید.

اشتباهات گوگل ادز

اشتباهات رایج در پلتفرم تبلغاتی گوگل ادز

استفاده از کلمات کلیدی نامناسب

به طور کلی توجه داشتن به کلمه کلیدی مورد نظر دارای اهمیت بسیار زیادی می‌باشد زیرا با انجام این کار ممکن است نه تنها تبلیغات برای شما مفید نباشد بلکه نرخ پرش شما نیز افزایش پیدا کند.

بهتر است قبل از راه اندازی کمپین تبلیغاتی خود با استفاده از ابزار های مخصوص به انتخاب کلمه کلیدی در گوگل ادوردز بپردازید تا بتوانید تبلیغات هدفمند و مفیدی داشته باشید؛ توجه داشته باشید که کارشناسان گولکسا می‌توانند در این امر به شما کمک نمایند و برای انجام این کار تنها کافی است با شماره زیر تماس حاصل فرمایید و در ایجاد کمپین تبلیغاتی خود از کارشناسان متخصص کمک بگیرید.

ایجاد تبلیغات بسیار کم در هر کمپین

هر آگهی در حساب گوگل ادوردز شما متعلق به یک مجموعه تبلیغاتی است که به نوبه خود بخشی از یک کمپین است، اگرچه مطمئناً می‌توانید یک کمپین را از حساب Google Ads خود اجرا کنید اما هر کمپین به چندین آگهی و مجموعه تبلیغاتی نیاز دارد.

اگر یک مجموعه تبلیغاتی فقط یک یا دو تبلیغ داشته باشد، پلتفرم نمی تواند عملکرد را به طور موثر بهینه کند، به طوری که این عملکرد ممکن است آسیب ببیند و یا ممکن است بیشتر از آنچه لازم است برای نتایج تبلیغات خود هزینه کنید.

به طور کلی گوگل توصیه می‌کند حداقل سه تبلیغ در هر مجموعه تبلیغاتی ایجاد کنید و باید مطمئن شوید که هر تبلیغ دارای کپی و خلاقیت منحصر به فردی است تا بتوانید نتایج را مقایسه کنید و ببینید کدام یک به بهترین وجه در بین مخاطبان شما طنین انداز می‌شود.

نادیده گرفتن پسوندهای تبلیغاتی

افزونه‌های تبلیغاتی عناصر قابل کلیکی هستند که می‌توانید روی هر تبلیغ Google روی آنها کلیک کنید، آنها می توانند اطلاعاتی مانند شماره تلفن کسب و کار شما و قیمت یک کالا یا خدماتی که شرکت شما ارائه می دهد را نمایش دهد. از نظر فنی پسوندهای تبلیغاتی اختیاری هستند البته ابید توجه داشته باشید که گوگل بیان می کند که آنها تا 15٪ نرخ کلیک (CTR) بالاتری دارند، بنابراین به نفع شماست که در صورت امکان از پسوندهای تبلیغاتی استفاده کنید.

توجه: گوگل اضافه کردن حداقل چهار نوع پسوند را توصیه می کند.

پسوند تبلیغات

بررسی پسوند تبلیغاتی ادوردز

چسبیدن به گزینه های شبکه پیش فرض

زمانی که یک کمپین در شبکه جستجو راه اندازی می کنید، تبلیغات گوگل نیز به طور پیش فرض تبلیغات شما را در شبکه نمایش قرار می دهد، ممکن است تا زمانی که متوجه نشوید که میانگین نرخ تبدیل برای تبلیغات در شبکه نمایش به طور قابل توجهی کمتر از تبلیغات شبکه جستجو است، چندان بد به نظر نرسد.

اگر تنظیمات کمپین جستجوی پیش‌فرض را دنبال کنید، می‌توانید پول خود را در تبلیغات شبکه نمایش هدر دهید بدون اینکه چیزی برای آن نشان داده شود؛ برای جلوگیری از این اشتباهات در گوگل ادوردز خود، بلاید توجه زیادی داشته باشید، اغلب بهترین کار این است که نوع کمپین و شبکه را مطابقت دهید و کمپین های تبلیغاتی جستجو و نمایش را از هم جدا نگه دارید.

زمانبندی اشتباه یکی از رایج ترین اشتباهات در گوگل ادوردز

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه بسیار زیادی داشته باشید توجه کردن به زمانبندی نمایش تبلیغات در گوگل است، توجه داشته باشید که در بعضی از ساعات روز ممکن است افراد به سرچ بیش از اندازه کلمه کلیدی مورد نظر شما بپردازند که با راه اندازی تبلیغات خود در این ساعات می‌توانید مخاطبان بسیار زیادی را به سمت وب سایت خود جذب کنید، توجه داشته باشید که این امر می‌تواند گاهی اوقات هزینه زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

زمانبندی تبلیغات در گوگل

بررسی زمانبندی مناسب برای تبلیغات گوگل ادز

سوالات متداول رایج ترین اشتباهات در گوگل ادوردز

اصلی ترین مشکلات گوگل ادوردز چه می‌باشد؟
به طور کلی مشکلات بسیار زیادی وجود دارد که افراد در هنگام ایجاد کمپین تبلیغاتی خود به انجام آن‌ها می‌پردازند، معمولا مشکلات رایج در هنگام راه اندازی تبلیغات گوگل ادز شامل چسبیدن به گزینه های شبکه پیش فرض، استفاده از توصیه های اعمال شده خودکار، توجه نکردن به زمان نشان داده شدن تبلیغات در گوگل، زمانبندی اشتباه، ارسال ترافیک به صفحات فرود اشتباه،  عدم تنظیم بودجه تبلیغات به طور موثر و … می‌باشد.

بهترین صفحه فرد برای تبلیغات گوگل ادوردز چه می‌باشد؟
به طور کای مناسب ترین صفحه برای تبلیغات شما، صفحه‌ای است که محصول و خدمات شما را در دسترس مشتریان قرار می‌دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهپروژه هامحصولاتتماس با ما