بررسی تاثیرات گوگل ادز بر سئو سایت

تاثیرات گوگل ادز بر سئو سایت

همه جیز در مورد تاثیرات گوگل ادوردز بر سئو سایت


امروزه بهینه سازی موتور جستجو یا همان سئو و تبلیغات پولی گوگل اغلب به عنوان دو فعالیت بازاریابی جداگانه در نظر گرفته می‌شوند؛ به طور کلی استراتژی بازاریابی دیجیتال باید دارای ترکیب SEO  و PPC باشد به طوری که سئو و تبلیغات با هم کار کنند و از داده‌های هر دو برای شناسایی فرصت‌های جدید استفاده شود. در ادامه این مطلب به بررسی تاثیرات گوگل ادز بر سئو سایت تا شما عزیزان بتوانید یک بازاریابی موفق و پربازده داشته باشید.

آیا تبلیغات گوگل بر سئو سایت اثر می گذارد؟

پیکربندی صحیح SEO و PPC افزایش اثربخشی فعالیت های بازاریابی را تضمین می کند، برای دستیابی به نتایج رضایت بخش ارزش شروع هر دو کمپین گوگل ادز و سئو را دارد. برای اطمینان از هم افزایی و تحت کنترل داشتن این فرآیند، برون سپاری هر دو فعالیت به یک شرکت امری رایج است؛ مدیریت جامع فعالیت های بازاریابی توسط یک آژانس این امکان را فراهم می کند که اصلاحات مطابق با هر دو کمپین اعمال شود و وب سایت برای کاربر پسندتر شدن آن نیز اصلاح شود.

نتایج سریع قابل مشاهده در نمودارها اغلب باعث انتخاب استراتژی گوگل ادوردز و تبلیغات کلیکی گوگل می‌شود که اگر صنعت شما با فصلی بودن مشخص باشد می تواند تاثیرات برجسته ای به همراه داشته باشد. بهتر است بدانید که کمپین‌های پولی احتمال انجام اقدامات خاصی مانند اشتراک در خبرنامه یا سفارش را افزایش می‌دهند، این امر به ویژه برای کارآفرینانی که هدفشان بهبود فروش است راحت می‌باشد.

به طور کلی باید توجه داشته باشید که سئوی وب سایت همراه با تبلیغات گوگل ادوردز می‌تواند به صورت مستقیم و غیرمستقم بر کسب و کار شما تاثیر بگذارد که در ادامه این دو موضوع را به طور کامل شرح داده ایم.

اپر گذاری گوگا ادوردز بر سئو

بررسی رابطه بین گوگل ادز و سئو وب سایت

تاثیرات گوگل ادوردز بر سئوی سایت چیست؟

باید توجه داشته باشید که بکارگیری از تبلیغات گوگل ادوردز در کنار سئو دارای مزایای بسیار زیادی می‌باشد که مهم ترین آن‌ها افزایش بازدید، تست عملکرد کلمه کلیدی و استفاده از داده های کلمات کلیدی تبلیغات برای استراتژی های سئو ارگانیک می‌باشد که در ادامه مطلب به بررسی این مزیت‌ها به طور کامل پرداخته ایم.

افزایش بازدید سایت با استفاده از سئو و تبلیغات گوگل ادوردز

همانطور که گفته شد می توان از تبلیغات پولی برای هدایت ترافیک به صفحات استفاده کرد در حالی که رتبه بندی ارگانیک بهبود می یابد، این به دلیل مکان های برجسته ای است که Google Ads در صفحات نتایج جستجو دریافت می کند و املاک و مستغلات اصلی که تبلیغات را به خود اختصاص می‌دهند اغلب دلیلی است برای اینکه چرا اجرای تبلیغات می‌تواند اینقدر قدرتمند باشد.

افزایش بازدید سایت با  سئو و گوگل ادوردز

بالا بردن بازدید سایت با گوگل ادز و سئو

بهبود عملکرد کلمه کلیدی یکی از تاثیرات گوگل ادز بر سئو سایت

اجرای یک کمپین تبلیغاتی گوگل به شما امکان می دهد عملکرد کلمات کلیدی مشابه را آزمایش کنید. با افزودن عبارات مشابه به کلمات کلیدی یک گروه تبلیغاتی، می توانید به طور مستقیم عملکرد آنها را با هم مقایسه کنید. برای مثال، یک اصطلاح ممکن است منجر به نرخ کلیک برتر شود. اما همچنین، ممکن است هدف جستجوی بیشتری با نرخ تبدیل بهتر نشان داده شود.

استفاده از داده های کلمات کلیدی

داده‌های تولید شده توسط یک کمپین تبلیغاتی Google همچنین می‌توانند بینش‌هایی را ارائه دهند که انتظار یا بررسی آن را نداشتید. با گذشت زمان ممکن است الگویی را در عبارات جستجو مشاهده کنید که نشان دهنده تغییر در رفتار جستجو است؛ این داده ها ممکن است یک فرصت جستجوی ارگانیک برای محتوای وب سایت شما باشد. یکی دو مثال:

  • اگر یک عبارت جستجو با حجم بالا را شناسایی کنید
  • اگر یک عبارت جستجو را با CTR قابل توجه شناسایی کنید

برای هر دوی این مثال ها و تبلیغات گوگل ادز همراه با سئو باید توجه داشته باشید که آیا سایت شما صفحه ای دارد که برای این کلمه کلیدی بهینه شده است؟ اگر نه، یکی ایجاد کنید. و اگر این کار را می کنید، رتبه بندی آن از نظر ارگانیک چقدر خوب است؟ اگر بتوانید رتبه ارگانیک خود را برای این عبارت جستجو بهبود ببخشید، به طور بالقوه می توانید برخی از این مخاطبان درگیر را به صورت ارگانیک به دست آورید و باید توجه داشته باشید که این بدون نیاز به هدف قرار دادن آنها با تبلیغات پولی است.

 کلمات کلیدی گوگل ادز

تاثیر کلمات کلیدی گوگل ادز بر seo

تاثیرات غیر مستقیم تبلیغات گوگل ادوردز بر سئوی سایت

باید توجه داشته باشید که تبلیغات گوگل ادر به هیچ عنوان نمی‌تواند در رتبه بندی وب سایت شما تاثیر بگذارد و تنها در هنگامی که به ایجاد کمپین تبلیغاتی خود پرداخته اید می‌توانید تبلیغات خود را در نتایج اول گوگل مشاهده نمایید.

یکی از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار غیر مستقیم در تبلیغات گوگل ادز برند سازی کسب و کار شما می‌باشد، به طور کلی هنگامی که کاربران وارد .ب سایت شما می‌شئند به مرور زمان نام برند شما در ذهن آن‌ها باقی می‌ماند و همین امر باعث می‌شود تا افراد شما را به عنوان یک برند معتبر بشناسند.

افزایش اشتراک گذاری لینک‌های موجود در وب سایت و افزایش فروش نیز از دیگر مزایای تبلیغات گوگل ادز همراه با سئو می‌باشد.

چرا تبلیغات گوگل ادز همراه با سئو پیشنهاد می شود؟

یکی از سوالات رایجی که برای بسیاری از افراد قبل از تبلیغات گوگل ادوردز به وجود می‌آید این است که چرا از تبلیغات گوگل ادز همراه با سئو پیشنهاد می‌شود؟ بهتر است توجه داشته باشید که تبلیغات گوگل ادوردز دارای مزایای بسیار زیادی می‌باشد که از مهم ترین آن می‌توان به امکان رقابت با بزرگترین سرمایه گذاران از همان ابتدا، تحت تاثیر تغییرات الگوریتم قرار نگرفتن، پشتیبانی سریع از کلمات کلیدی پس از تغییر الگوریتم و بازاریابی مجدد کارآمد اشاره کرد.

قبل از تبلیغات گوگل ادز بهتر است مطالعه‌ای در رابطه با اینکه سئو بهتر است یا تبلیغات گوگل ادز داشته باشید.

مزایای گوگل ادز همراه با سئو

فواید ایجاد کمپین گوگل ادز با سئو

سوالات متداول بررسی تاثیرات گوگل ادز بر سئو سایت

  1. مزایای ایجاد کمپین تبلیغاتی گوگل ادز همراه با سئو چیست؟
    تبلیغات گوگل ادوردز همراه با سئو از مزایا و فواید بسیار زیادی برخوردار می‌باشد که اصلی ترین آن‌ها شامل مواردی همچون افزایش بازدید، پشتیبانی سریع از کلمات کلیدی پس از تغییر الگوریتم و بازاریابی مجدد کارآمد، تست عملکرد کلمه کلیدی و استفاده از داده های کلمات کلیدی تبلیغات برای استراتژی های سئو ارگانیک، امکان رقابت با بزرگترین سرمایه گذاران از همان ابتدا و تحت تاثیر تغییرات الگوریتم قرار نگرفتن می‌باشد.
  2. اصلی ترین تاثیرات گوگل ادز بر سئو سایت چه می‌باشد؟
    از اصلی ترین تاثیرات گوگل ادوردز بر سئو سایت می‌توان به افزایش بازدید سایت، بکارگیری داده های کلمه های کلیدی سایت و بهبود عملکرد کلمه کلیدی اشاره کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهپروژه هامحصولاتتماس با ما