نحوه محاسبه هزینه تبلیغ در گوگل چگونه است؟

هزینه تبلیغات در گوگل

بررسی هزینه تبلیغات در گوگل


باید توجه داشته باشید که هزینه تبلیغات در گوگل بسیار متفاوت است و به عوامل متعددی نیز بستگی دارد، ممکن است برای شما این سوال به وجود بیاید که نحوه محاسبه هزینه تبلیغ در گوگل چگونه است؟ در ادامه مطلب به بررسی هزینه تبلیغات گوگل در سال 2022 به طور کامل برای شما عزیزان پرداخته ایم.

همه چیز درباره هزینه تبلیغات در صفحه اول گوگل

اگر میانگین هزینه هر کلیک (CPC) را در بین انواع مختلف مشاغل و کلمات کلیدی در ایالات متحده در نظر بگیرید، میانگین کل  CPC  در Google Ads بین 1 تا 2 دلار است، باید توجه داشته باشید که تبلیغات کلیکی در  Google Display Networ ارزان‌تر هستند و به طور متوسط ​​کمتر از 1 دلار می‌باشند.

با این حال در بازارهای رقابتی کلیک ها می توانند بسیار بیشتر شوند و به همین مراتب هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز نیز افزایش پیدا می‌کند. به طور کلی عوامل بسیار زیادی دمی‌توانند در این امر تاثیر گذار باشند که در ادامه مطلب به بررسی آن‌ها پرداخته ایم.

هزینه تبلیغات گوگل ادز

بررسی هزینه های موجود در گوگل

عوامل تاثیر گذار بر قیمت تبلیغات گوگل

به طور کلی هزینه تبلیغات در گوگل بر حثب عواملیقیمت گذازی می‌شود که در ادامه این عوامل را برای شما عزیزان نام برده ایم:

  • مکان نمایش تبیلغات (لوکیشن)
  • زمان تبلیغات در گوگل
  • قیمت ارزهای خارجی
  • ابزارها و خدمات PPC
  • امتیاز کیفی
  • رقابت میان کلمه کلیدی مدنظر
  • نوع کمپین شما
  • رقابت سنجی
  • میزان بودجه روزانه

تاثیر کلیدی بر قیمت گذاری در تبلیغات گوگل

یکی از مواد مهم و تاثیر گذار در هزینه تبیلغات گوگل انتخاب کلمه کلیدی است، بای توجه داشته باشید که کوتاه بودن، بلند بودن و سرچ کلمه کلیدی در قیمت شما تاثیر بسیار زیادی دارد اما بهتر است قبل از راه اندازی کمپین های تبلیغاتی خود در گوگل به طور کامل به نحوه انتخاب کلمه کلیدی در گوگل ادوردز بپردازید.

تاثیر کلمه کلیدی بر قیمت گذاری در تبلیغات گوگل

تاثیر کلمات کلیدی در قیمت گذاری تبلیغات گوگل ادوردز

متوسط قیمت تبلیغات در گوگل چقدر است؟

به طور معمولا متوسط هزینه تبلیغات در گوگل در جدول زیر برای شما شح داده شده است و می‌توانید با استفاده از آن به محاسبه تبلیغات خود به طور کامل بپردازید.

عامل قیمت گذاری هزینه متوسط
هزینه تبلیغات 9000 تا 10000 دلار در ماه
CPC (شبکه جستجوی گوگل) 1 تا 2 دلار برای هر کلیک
CPC (شبکه نمایش گوگل) 1 دلار یا کمتر به ازای هر کلیک
مدیریت حرفه ای تبلیغات گوگل 350 تا 5000 دلار یا 12 تا 30 درصد از هزینه تبلیغات در ماه
ابزارهای مدیریت PPC 15 تا 800 دلار در ماه

بررسی هزینه روزانه گوگل ادوردز

محاسبه هزینه تبلیغ در گوگل می تواند به شدت تحت تاثیر روندهای فعلی باشد که در حال حاضر اتفاق می افتد، به عنوان مثال وقتی همه‌گیری کووید 19 شروع شد، میانگین CPC کاهش یافت که همین امر در هزینه روزانه تبلیغات در گوگل تاثیر بسیار زیادی دارد.

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در هزینه تبیلغات در گوگل به صورت روزانه، افزایش و کاهش قیمت دلار است؛ بهتر است بدانید که تبلیغات گوگل با لیر ترکیه و دلار آمریکا انجام می‌شود به طوری که باید توجه داشته باشید که این امر می‌توان در کاهش و افزایش هزینه تبلیغات کلیکی در گوگل نیز تاثیر بگذارد.

هزینه روزانه گوگل ادوردز

همه چیز در مورد هزینه روزانه گوگل ادز

هزینه تبلیغات در گوگل در طول ماه چقدر است؟

به طور کلی، مشاغل کوچک و متوسط ​​ماهیانه بین 9000 تا 10000 دلار برای تبلیغات گوگل هزینه می کنند که شامل هزینه های اضافی مانند نرم افزار نمی شود؛ این با محاسبه این است که میانگین CPC در تبلیغات گوگل 1 تا 2 دلار برای شبکه جستجوی گوگل و کمتر از 1 دلار برای شبکه نمایش گوگل است.

میانگین CPC در تبلیغات گوگل چقدر است؟

اگر میانگین CPC را در انواع مختلف مشاغل و کلمات کلیدی در ایالات متحده در نظر بگیرید، میانگین کلی CPC در Google Ads بین 1 تا 2 دلار است. در شبکه نمایش Google ، کلیک‌ها معمولاً ارزان‌تر هستند و به طور متوسط ​​کمتر از 1 دلار شروع می‌شوند.

قیمت گذاری تبلیغات گوگل از صنعتی به صنعت دیگر و حتی بر اساس زیرمجموعه‌های هر صنعت متفاوت است. میانگین CTR، CVR و همچنین میانگین هزینه هر کلیک و هزینه هر سرنخ را در کسب و کارها با یکدیگر متفاوت می‌باشد.

CPC در تبلیغات گوگل

میانگین CPC در تبلیغات google

چگونه هزینه تبلیغات در گوگل را کاهش دهیم؟

باید توجه داشته باشید که یکسری عوامل بسیار مهم در تبلیغات گوگل وجود دارند که می‌توانند باعث افزایش و کاهش هزینه تبلیغات به صورت چشمگیر بشوند؛ اگر قصد دارید هزینه تبلیغات در گوگل را کهش دهید بهتر است از قرار دادن کلمه های کلیدی پر سرچ صرف نظر کنید.

انتخاب منطقه جغراقیایی، هدف گذاری دستگاه و همچنین زمان بندی تبلیغات در این امر تاثیر بسیار ویژه‌ای دارند البته باید توجه داشته باشید که در صورتی که منطقه جغرافیایی خود را در مکان مناسبی قرار ندهید به احتمال زیاد ورودی و بازخورد مورد نظر خود را از تبلیغات دریافت نمی‌کنید.

توجه داشته باشید با افزایش اکتیاز کیفی سایت خود یا همان quality score می‌توانید با پرداخت هزینه کمتری از رقبای خود جلو بزنید که همین امر باعث شده تا امروزه بهینه سازی کردن وب سایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بشود.

سوالات متداول نحوه محاسبه هزینه تبلیغ در گوگل

  1. هزینه تبلیغات در گوگل چقدر است؟
    معمولا میانگین CPC برای تبلیغات گوگل بین 1 تا 2 دلار در شبکه جستجو است، اما باید توجه داشته باشید که تغییر قیمت ارزهای خارجی می‌تواند در این امر تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.
  2. چگونه CPC را محاسبه می کنید؟
    به طور کلی میانگین CPC با تقسیم کل هزینه کلیک ها بر تعداد کل کلیک ها محاسبه می شود. میانگین CPC بر اساس CPC واقعی شما هزینه واقعی به ازای هر کلیک است، که مبلغ واقعی است که برای هر کلیک روی تبلیغ خود پرداخت می کنید.
  3. نحوه پرداخت هزینه تبلیغات در گوگل چگونه است؟
    برای پرداخت هزینه تبلیغات گوگل شما عزیزان می‌توانید از طریق حساب‌های شخصی خارج از کشور خود و یا از طریق آژانس‌های تبلیغاتی مانند گولکسا پرداخت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهپروژه هامحصولاتتماس با ما