معرفی انواع روش های دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

بررسی انواع روش های دیجیتال مارکتینگ


پلتفرم دیجیتال مارکتینگ چیست؟

امروزه دیجیتال مارکتینگ یکی از بهترین روش های تبلیغات می‌باشد به طوری که با استفاده از انواع روش های دیجیتال مارکتینگ می‌توانید فروش خود را تا چندین برابر افزایش دهید و همچنین به برندسازی خود کمک بسیار زیادی کنید.

بازاریابی دیجیتال هر ابتکار بازاریابی است که از رسانه های آنلاین و اینترنت از طریق دستگاه های متصل مانند تلفن های همراه، رایانه های خانگی یا اینترنت اشیا (IoT) استفاده می کند. ابتکارات رایج بازاریابی دیجیتال حول توزیع پیام برند از طریق موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی، برنامه های کاربردی، ایمیل و وب سایت ها متمرکز است.

امروزه، بازاریابی دیجیتال اغلب بر روی دستیابی به مشتری با پیام‌های تبدیل‌محور فزاینده در کانال‌های متعدد تمرکز می‌کند، زیرا آنها در قیف فروش پایین می‌روند. در حالت ایده‌آل، تیم‌های بازاریابی می‌توانند نقش هر یک از این پیام‌ها و یا کانال‌ها را در دستیابی به هدف نهایی خود ردیابی کنند.

پلتفرم دیجیتال مارکتینگ

همه چیز در مورد پلتفرم دیجیتال مارکتینگ

چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟

بازاریابی دیجیتال در حال افزایش است – برای اولین بار در سال 2019 از هزینه های بازاریابی سنتی پیشی گرفته است. این به این دلیل است که مصرف کنندگان به طور فزاینده ای در کانال های آنلاین حضور دارند. با افزایش استفاده از فناوری، پلتفرم های بازاریابی دیجیتال برای دنیای بازاریابی دیجیتال ضروری شده اند.

پیشرفت‌های فناوری مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی ، بازاریابان را مجهزتر به فناوری بازاریابی مورد نیازشان می‌کند تا در لحظه مناسب به مشتریان دسترسی پیدا کنند. این برخلاف روش‌های بازاریابی سنتی است – که باید از قبل برنامه‌ریزی و قرار داده شوند. پلتفرم هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام، تیک توک و وبلاگ ها اکنون فضای دیجیتال مارکتینگ را در اختیار گرفته اند. موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • 7 میلیارد نفر در جهان و 4.4 میلیارد نفر از اینترنت استفاده می کنند.
  • شما می توانید یک انجمن آنلاین بسازید تا سازمان خود را در تمام پلتفرم ها نمایندگی کند.
  • مبادلات شخصی بین مصرف کنندگان و تولیدکنندگان.
  • افزایش جذابیت برای مصرف کنندگان و ایجاد اعتماد بین خریداران و فروشندگان.
  • استفاده از API به شخص ثالث اجازه می دهد تا تبادل را برای کاربران تسهیل کند.
  • برند سازی با استفاده از انواع روش های دیجیتال مارکتینگ
معرفی انواع روش های دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال

معرفی بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ

در ادامه بهترین و پر اهمیت ترین روش های دیجیتال مارکتینگ برای شما عزیزان شرح داده شده ایست تا بتوانید به راحتی به تبلیغات موثر برای کسب و کارتان بپردازید.

اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی دیگر از راه‌های مؤثر برای مهار کانال‌های دیجیتال برای دستیابی به مخاطبان هدف، بازاریابی تأثیرگذار است. برندها می‌توانند با افراد مشهور، سایت‌ها یا افراد دیگری که در زمینه خود متخصص به حساب می‌آیند و ارزش‌های مشابهی دارند شریک بشوند. سپس برندها می توانند با محتوا و پیشنهادات مارک به دنبال کنندگان این تأثیرگذاران برسند.

بسیاری از بازاریابان با اینفلوئنسر مارکتینگ به موفقیت دست یافته‌اند، به طوری که 9 نفر از 10 به این موضوع اشاره کرده‌اند که این بازاریابی مشابه یا بهتر از سایر کانال‌هایی است که استفاده می‌کنند. علاوه بر این، از هر 2 خانم، 1 نفر بر اساس توصیه یک تأثیرگذار تصمیم خرید خود را گرفته اند.

اینفلوئنسر مارکتینگ

بررسی اینفلوئنسر مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ

کمپین های بازاریابی ایمیلی به سازمان ها این امکان را می دهد که با مشتریان بالقوه و مشتریان در ارتباط باقی بمانند و خبرنامه ها یا پیشنهادات سفارشی شده را بر اساس سابقه خرید قبلی یا تعاملات برند برای آنها ارسال کنند.

اگر فردی با چند مورد از نقاط تماس برند شما تعامل داشته باشد مانند پیشنهاد ایمیل برای 10 درصد تخفیف در مورد مواردی که در نظر گرفته است، یا ارسال رایگان ممکن است در نهایت باعث ایجاد یک تبدیل شود.  نزدیک به 60 درصد از مصرف کنندگان می گویند که ایمیل در تصمیمات خرید آنها نقش دارد، علاوه بر این ایمیل های تراکنشی بیشتر توسط مشترکین باز می شوند.

دیجیتال مارکتینگ از طریقایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ

بازاریابی محتوا

امروزه بازاریابی محتوا یکی از بهترین و پر اهمیت ترین روش های دیجیتال مارکتینگ است که خوشبختانه بازاریابی ازط اهمیت و بازخورد بسیار خوبی نیز برخوردار بوده است، بازاریابی محتوا به تیم های بازاریابی اجازه می دهد تا در پاسخ به سوالات کاربران خود فعال باشند. تیم‌های بازاریابی محتوا، ویدیوها و سایر دارایی‌ها را برای پاسخ به سؤالات یا ارائه زمینه به مصرف‌کنندگان در طول سه مرحله سفر خریدار ایجاد می‌کنند.

ایمیل مارکتیگ از طریق محتوا

بازاریابی محتوا یکی از روش های ایمیل مارکتینگ

تبلیغات از طریق موبایل مارکتینگ

ابتکارات بازاریابی موبایلی می‌تواند شامل بسیاری از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتالی باشد که در بالا ذکر شد، و معمولاً ترکیبی از پیام‌های متنی، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل، اعلان‌های فشاری و برنامه‌های تلفن همراه را به کار می‌گیرند. اهمیت بازاریابی موبایلی در حال افزایش است، زیرا پیش بینی می شود تا سال 2024، تعداد خریداران موبایل به 187.5 میلیون کاربر افزایش یابد.

به طور کلی موبایل مارکتینگ از جمله محبوب ترین روش های دیجیتال مارکتینگ است که می‌توانند سود بسیار زیادی را برای صاحبان کسب و کار به همراه داشته باشد.

موبایل مارکتینگ

تبلیغات از طریق موبایل

سئو یکی از بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ

بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان  seoاغلب با بازاریابی محتوا همراه است. هنگامی که مشتری از مثال بالا در حال انجام تحقیقاتی برای خرید کفش های بدنسازی است، احتمالاً روی یکی از سه نتیجه اولی که در Google ظاهر می شود کلیک می کند.

به طور کلی سئو ومی‌تاوند به شما کمک کند تا در نتایج بالای جستجوی گوگل قرار بگیرید و در صورتی که کاربران خدمات مورد نیازشان را سرچ کردن وب سایت شما در نتایج جستجو گوگل نشان داده بشود.

بازاریابی از طریق سئو

دیجیتال مارکتینگ از طریق سئو

PPC یکی از روش های دیجیتال مارکتینک (هزینه به ازای کلیک)

پرداخت به ازای کلیک شکلی از تبلیغات پولی است که به تیم های بازاریابی اجازه می دهد اساساً ترافیک وب سایت خود را خریداری کنند. بازاریاب ها تبلیغات را در وب سایت ها یا موتورهای جستجو مانند گوگل و مایکروسافت بینگ قرار می دهند و هر بار که روی تبلیغ کلیک می شود مبلغی را پرداخت می کنند.

این تبلیغات اغلب در بالای صفحه نتایج جستجو ظاهر می شوند و معمولاً با پیشنهادات برای کلمات کلیدی خاص تعیین می شوند، در حالی که تبلیغات بنری در وب سایت ها معمولاً قیمت های تعیین شده ای دارند.

باید توجه داشته باشید که یکی از محبوب ترین روش های تبلیغات به ازای هر کلیک تبلیغات در گوگل ادوردز است، در این تبلیغات افراد می‌تاونند از بازخورد بالایی برخوردار شوند که همین امر باعث شده تا امروزه بسیاری از افراد به ایجاد پلتفرم های تبلیغاتی گوگل ادز بپردازند.

هزینه به ازای هر کلیک ppc

تبلیغات ppc برای دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing)

بازاریابی وابسته شبیه به برنامه های ارجاع است، این شامل کار با افراد یا شرکت های خارجی بر اساس توافقی است که آنها محصول شما را تبلیغ می کنند در ازای دریافت کمیسیون از هر فروش که می تواند به تلاش های آنها نسبت داده شود.

این راه برای کاهش هزینه ها و برون سپاری برخی از کارهای سنگین تبلیغات است، با این حال، شما شهرت نام تجاری خود را در دستان دیگری قرار می دهید، بنابراین این نوع بازاریابی اغلب به نظارت و ردیابی گسترده تری نیاز دارد.

Affiliate Marketing

دیجیتال مارکتینگ از طریق بازاریابی وابسته

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

همانطور که می‌دانید از دیگر تبلیغات بسیار پر بازده و مهم که امروز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است، تبلیغات در شبکه های اجتماعی می‌باشد؛ امروزه بسیاری از افراد در شبکه های اجتماعی در حال فعالیت می‌باشند و بسیاری از کالاها و خدمات مورد نیاز خود را در این شبکه‌ها یافت می‌کنند.

به طور کلی اگر قصد راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی را دارید حتما در کنار آن از بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی نیز استفاده نمایید.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی برای Internet Marketing

سوالات متداول معرفی انواع روش های دیجیتال مارکتینگ

بهترین روش ها برای دیجیتال مارکتینگ چه می‌باشد؟
روش های زیادی برای دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که این روش‌ها شامل دیجیتال مارکتینگ از طریق  بازاریابی موبایلی، بازاریابی در شبکه های اجماعی، سئو، تبیلغات به ازای کلیک، بازاریابی وابسته، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوا و اینفلوئنسر مارکتینگ است.

مزایای دیجیتال مارکتینگ چیست؟
به طور کلی دیجیتال مارکتینگ از فواید و مزایای بسیار زیادی برخوردار است که این مزایا شامل مواردی همچون برندسازی کردن، جذب مشتریان جدید، به وجود آوردن اطمینان در میان کاربران، اجازه تبادل نظر در میان کاربران و … می‌باشد.

5 دیدگاه

    • سلام دوست عزیز
      برای ثبت نام تبلیغات در گوگل ادورز به پر کردن فرم موجود در صفحه اصلی بپردازید و یا با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.
      09124782592

  • مطلب جالبی بود، فقط میخواساتم بپرسم که از سئو زودتر جواب می‌گیرم یا تبلیغات گوگل ادوردز؟؟؟؟
    لطفا جواب بدید

    • سلام، با راه اندازی کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز می‌توانید در کمترین زمان وب سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل مشاهده نمایید.

  • مقاله بسیار کاملی بود ولی به نظر من برای اینکه زودتر به نتیجه برسیم تبلیغات کلیکی و همینطور شبکه های اجتماعی بهترین گزینه هستن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهپروژه هامحصولاتتماس با ما